Інститут Права та Суспільства заявляє про неконституційність законопроектів щодо Донбасу


Інститут Права і Суспільства заявляє, що прийняті Верховною Радою законопроекти про реінтеграцію Донбасу є неконституційними. Про це під час прес-конференції в прес-центрі Українських Новин заявили президент Інституту Юрій Кармазін, віце-президенти Віктор Шишкін та Іван Домбровський.

Йдеться про законопроект «Про особливості державної політики щодо забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій і Луганській областях», який парламент прийняв за основу і закон «Про створення необхідних умов для мирного врегулювання ситуації в окремих районах Донецької і Луганської областей», який прийнятий парламентом в цілому і вже схвалений Президентом Петром Порошенком.

Перш за все Юрій Кармазін зазначив, що обидва документи приймалися з грубим порушенням регламенту.

Окрім того, за його словами, західні партнери ознайомилися з документами набагато раніше, ніж парламентарі, що свідчить про недовіру до депутатів.

«Приймаючі речі, які грубо суперечать Конституції та іншим законам України про безпеку і оборону, Верховна Рада разом з Президентом діють в незаконний спосіб, ставлять себе над Конституцією і проти українського народу», — заявив президент Інституту.

Він також критикував прийнятий в 2014 році закон «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей», дію якого продовжили на рік.

«Вважаємо, що введений в умовах збройної агресії Російської Федерації проти України зазначеним законами, так званий особливий статус Донбасу — це, фактично, легітимація створених і контрольованих Росією збройних формувань, федералізація країни, що загрожує подальшому існуванню незалежної суверенної унітарної держави», — додав Кармазін.

Зокрема Кармазін звернув увагу на положення про місцеві вибори.

«Повноваження депутатів місцевих рад та посадових осіб, обраних на позачергових виборах, згідно з цим законом, не можуть бути достроково припинені, тобто дається імунітет депутатам, обраним і підконтрольним терористами. В окремих районах Донецької і Луганської областей законами України запроваджується особливий порядок призначення керівників органів прокуратури і суддів, який передбачає участь органів місцевого самоврядування у вирішенні цих питань, тобто терористи будуть призначати керівників органів прокуратури та суду. Наскільки це відповідає Конституції? Ні наскільки. Це просто брутальне порушення Конституції України», — пояснив експерт.

На думку віце-президента Інституту Івана Домбровського, закон носить суто декларативний характер.

«Тут переписали все з міжнародних актів, а коли ми дійшли до конкретики — майже жодна стаття нічого не врегулює, крім статті 7, яка узаконює так звані „мінські домовленості“, до яких Верховна Рада до цього не мала відношення», — сказав він, коментуючи законопроект «Про особливості державної політики щодо забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій і Луганській областях».

На думку Домбровського, таким чином, відповідальність за «мінські домовленості» перекладається з Президента на парламент.

Експерти розраховують на якісну підготовку документа до другого читання.

Популярность: 1% [?]