ГРАБУЙ НЕДОГРАБОВАНЕ, АБО ЗАГРОЗА НАЦІОНАЛЬНІЙ БЕЗПЕЦІ ТА ІСНУВАННЮ УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВИ

Кабінет міністрів України подав до Верховної Ради проект Закону «Про приватизацію державного майна» від 4 вересня 2017 року за № 7066. Таким чином, теперішній уряд зробив ще один крок до розпродажу за безцінь того майна і землі, котрі ще залишаються у державній власності. Які наслідки матиме в разі втілення такий намір Кабміну, що інакше, як дерибаном і грабунком народного добра, і не назвеш? Свої міркування щодо цього кореспондентові «Сільських вістей» виклав президент «Інституту Права і Суспільства», народний депутат II, III, IV i VI скликань голова Партії захисників Вітчизни Юрій КАРМАЗІН.

— Отже, Юрію Анатолійовичу, як Ви оцінюєте цей законопроект?

— Вкрай негативно. Це якщо бути політкоректним. Насправді ж мене та моїх однодумців, які сповідують державницький підхід до справ, цей, з дозволу сказати, «документ» глибоко обурив. Він порушує вимоги Конституції України, чим грубо суперечить інтересам держави та українського народу. Констатуємо, що новели, які пропонуються в проекті закону, у разі його прийняття призведуть до реальних загроз основам національної безпеки і оборони, зростання частки іноземного капіталу, в тому числі країни-агресора, що може загрожувати існуванню держави взагалі. Ми категорично заявляємо, що такого нехтування Основного Закону не дозволяла собі навіть злочинна влада Азарова — Януковича!

— Що саме, на Вашу думку, порушили розробники цього законопроекту?

— По-перше, розпорядженням Кабміну від 6 вересня 2017 року тимчасове виконання обов’язків голови Фонду держмайна України було покладено на керівника його апарату Трубарова Віталія Миколайовича. Зроблено це з грубим порушенням відповідних норм Конституції (статті 85-ї) та чинного законодавства. Отже, цей керівник не зможе належним чином ефективно забезпечувати захист державного майна, оскільки його призначення є нелегітимним.

По-друге, пропонованими змінами до Земельного кодексу звужується чинний обсяг прав органів виконавчої влади та місцевого самоврядування на розпоряджання землями, що перебувають у їхньому віданні. Крім того, Кабінету міністрів надається одноосібне право в ручному режимі здійснювати продаж земельних ділянок, на яких розташовані об’єкти, що підлягають приватизації (а таких — понад 3 тисячі!), а державні органи приватизації такого права позбавляються.

По-третє, внесеним проектом звужуються зміст та обсяг існуючих прав і свобод, що прямо суперечить статті 22-й Конституції, знижуються реальні можливості захисту майнових інтересів держави, відкриваються шляхи до захоплення стратегічно важливих об’єктів України державою-агресором через офшорні компанії, підвищуються ризики концентрації об’єктів держвласності в руках олігархів, гальмується розвиток культури, зменшується роль трудових колективів.

— Ну от, а дехто стверджував, що все держмайно вже роздерибанили «папєрєднікі». Яким ще держпідприємствам загрожує чергова «прихватизація»?

— Мінекономрозвитку опублікувало «Перелік об’єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2017—2020 роках». Він нараховує 893 об’єкти, які перебувають в управлінні Фонду держмайна, Держслужби геології і надр, Держпродспоживслужби, Держслужби праці, Держагентства автомобільних доріг, «Укроборонпрому», Мінагрополітики, Мінкульту тощо. Приватизувати протягом наступних трьох років планують, зокрема, ДАК «Ліки України», ДП «Укрліктрави», ДП «Укрвакцина», ПАТ «Державна продовольчо-зернова корпорація України», ДП «Завод «Електроважмаш», «Електронмаш», низку шахт і торговельних морських портів, ДП «Генічеський солезавод» та ДП «Артемсіль», експериментальні, проектні й науково-дослідні інститути у різних регіонах країни. Також до продажу готують Національний цирк України і держцирки в Харківській, Дніпропетровській, Запорізькій, Одеській, Львівській областях, кіностудію імені Довженка. До переліку об’єктів на продаж потрапили Українська державна будівельна корпорація «Укрбуд», ПрАТ «Авіакомпанія «Аеросвіт», ряд обленерго, ПАТ «Центренерго» тощо.

— А чи не суперечить такий перелік здоровому глузду?

— Не тільки йому, а й чинному законодавству. Так, Господарським кодексом встановлено, що приватизація державних комунальних підприємств здійснюється не інакше як на виконання державної програми приватизації, що визначає її цілі, пріоритети та умови, і в порядку, визначеному законом. Проте запропонованими новаціями передбачається взагалі скасувати державну програму приватизації!

Зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність» розв’язують руки олігархам, які можуть набути істотної участі у будь-якому банку. Найбільшими за обсягом активів об’єктами, що підлягають приватизації, є «Ощадбанк», «ПриватБанк», Державний експортно-імпортний банк України («Укрексімбанк»), «Укргазбанк». Проектом дозволяється суттєво розширити перелік об’єктів приватизації. Норми передбачають можливість придбати навіть майно, що перебуває у власності Служби безпеки та Збройних сил України. Ось з якої причини на ключові стратегічні об’єкти призначається менеджмент із захмарними заробітними платами. Зарплата очільника «Укрпошти» становить понад 330 тис. грн, «Укрзалізниці» — 460 тис. грн, Адміністрації морських портів України — 320 тис. грн…

За діючим порядком, потенційні покупці вносять плату в розмірі 10% від початкової ціни об’єкта приватизації. Тоді як проектом внесок буде знижено до 5%. На складання ціни об’єкта впливатимуть так звані радники, які не є оцінниками. Проект містить вкрай розмиті вимоги до них стосовно досвідченості у виконанні аналогічних завдань. Кабмін управі своїм підзаконним актом посилити вимоги, що звузять коло потенційних радників. Послуги таких осіб можуть оплачуватись із бюджету, а їхній гонорар буде прив’язано до вартості проданих активів. Слід відзначити, що радники на відміну від адвокатів, аудиторів та оцінників не несуть юридичної відповідальності за свої дії. Це ж треба таке єзуїтство вигадати!

Скасовується заборона членам комісії з продажу акцій банків бути акціонерами будь-якого з них та набувати прав акціонерів банків протягом трьох років після продажу пакетів акцій — це явно корупційний підхід!

Отже, запропоновані зміни до Господарського кодексу призведуть до руйнування економіки, стратегічних підприємств, матимуть наслідком масове звільнення трудових кадрів держ-підприємств. Таким чином, ми констатуємо: внесеним проектом закону фактично чиниться грабунок українського народу. Таке тільки ворог міг придумати.

— Що ж робити, аби запобігти жахливій перспективі остаточного пограбування, а може, й знищення Української держави?

— Аби уникнути цього, Партія захисників Вітчизни звернулася до Президента, Верховної Ради та Кабінету міністрів із закликом: 1. Терміново призначити легітимного голову Фонду державного майна України; 2. Відкликати проект закону України «Про приватизацію державного майна» за № 7066 від 04.09.2017 року; 3. Зупинити процес безпідставної приватизації державного майна як такий, що загрожує суверенітету та територіальній цілісності, сприяє узурпації, концентрації та централізації влади, звужує права громадян; 4. Суворо дотримуватись вимог чинної Конституції та законів України всіма посадовими особами.

— Гадаєте, там, на владному Олімпі, дослухаються до цих закликів?

— Той, хто вважає себе справжнім сином українського народу і захисником рідної Батьківщини, мав би дослухатися. Побачимо…

Розмову вів Михайло ГУБАШ.

http://www.silskivisti.kiev.ua/19521/index.php?n=36862

Популярность: 1% [?]