Чи введе Янукович надзвичайний економічний стан в Україні

НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ

01008 м. Київ вул. Грушевського, 5 тел. 8 (044) 255-35-36
№______ від « _____ » ______________ 2012 року
ОСОБИСТО! ТЕРМІНОВО!
Президенту України
Януковичу В.Ф.

Щодо вжиття термінових заходів з відновлення дії Конституції та законів України при оцінці реального соціально-економічного становища України, прийнятті фінансової Конституції на 2013 рік – Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», введення режиму економії та елементів надзвичайного економічного стану в Україні, вжиття заходів з порятунку держави, припинення фактів масового порушення прав громадян України, недопущення виникнення дестабілізації в суспільстві

ВІДКРИТЕ ДЕПУТАТСЬКЕ ЗВЕРНЕННЯ
в порядку ст. 16 Закону України «Про статус народного депутата України»

Вельмишановний Вікторе Федоровичу!
Вимушені звернутись до Вас в цей непростий для нашої держави час, як до гаранта дотримання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.
Внесення Урядом України проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (далі – Державний бюджет на 2013 рік), розгляд його на пленарних засіданнях Верховної Ради України 4 та 6 грудня 2012 року переконали, що в Україні брутально порушуються норми Конституції України, Бюджетного кодексу України, Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», «Про статус народного депутата України» та інших законів.
Дивним чином ці події співпали в часі з початком головування України в одній з найавторитетніших світових установ — ОБСЄ, в діяльності якої пріоритетними завжди були верховенство права та дотримання прав і свобод людини і громадянина.
Саме кричущі порушення при прийнятті Державного бюджету на 2013 рік та законопроектів № 11284 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів» та № 11285 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів», наявність ознак корупції в діях керівництва Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, яке, навіть не роздавши депутатам рішення Комітету, з голосу ставило на голосування питання з приводу суми збільшення та зменшення витрат бюджету в порушення положень частини третьої статті 84 Конституції України щодо персонального голосування депутатів, незаконні дії Апарату Верховної Ради України щодо відмови (в порушення норм Конституції та положень ст. 48 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України») зареєструвати проекти постанов про скасування незаконно прийнятих актів, невжиття заходів реагування на зазначені порушення з боку Голови Верховної Ради України В.М. Литвина та його першого заступника А.І. Мартинюка, – змусили нас піти на безпрецедентний, але законний крок – оголосити протест і голодування в секторі реєстрації законопроектів Верховної Ради України.
П’ять діб голодування в Верховній Раді України, підтримка тисяч українців переконали нас, що Ви, Вельмишановний пане Президент, очевидно, не знаєте про ті брутальні порушення як по формі прийняття вказаних законів, так і по їх суті, що може призвести до серйозних загроз національній економічній безпеці держави.
Ми спробуємо об’єктивно довести до Вашого відома хоча б частково про наше, як і більшості українців, які спостерігали за цим ганебним явищем – гореприйняттям, кнопкодавством, бачення порушень Конституції України і загроз, які стають перед державою.
Отже, бюджет пропонувалося прийняти в ситуації існуючої холодної війни між владою і опозицією, яка не припиняється уже понад 2 роки та поглибилась в результаті безпідставного позбавленням волі лідерів опозиції Ю. Тимошенко та Ю. Луценка.
Недовіра до судової системи, яка суттєво зросла після так званої судової реформи, до інших правоохоронних органів, які почали перетворюватись у «владоохоронні органи», нелегітимний спосіб зміни Конституції України, втрата довіри до Конституційного Суду України, який «освятив» пограбування найбідніших верств населення та в такий спосіб уможливив подальше пограбування людей купкою наближених до влади олігархів, встановлення влади «смотрящих» в містах, районах, областях, в міністерствах і відомствах, вивезення без оплати належних податків за межі України впродовж 2010—2012 років понад 70 мільярдів доларів США (користуючись офшорними схемами), нереагування влади на те, що половина бюджету України опинилась в тіні, 30-50-відсоткові відкати з будівництва об’єктів Євро-2012, антинародні податкова та пенсійна «реформи», – вкрай розкололи суспільство, знизили рівень довіри до інститутів влади, породили в душах людей страх за майбутнє своїх дітей та онуків, змусили емігрувати найбільш активну частину суспільства – молодь і середній клас.
Поглибленню кризи сприяла і так звана «адміністративна реформа», дворічні роковини якої ми зараз відзначаємо. В народі вона називається іменами її авторів – «реформа Лавриновича та Льовочкіна».
Це ж як потрібно ненавидіти свій народ та національну економіку, щоб взагалі ліквідувати Міністерство промислової політики?! «А для чого Україні промисловість?» – думали автори «реформи», якщо всім у державі будуть керувати з Лондона, Москви чи Женеви Фірташі, Коломойські, Ахметови та інші, яким державне майно передавалося з реактивною швидкістю за безцінь.
Нагадаємо, що раніше в Україні існували міністерства важкої, легкої, хімічної, машинобудівної та багатьох інших галузей промисловості. А тепер – ніякої. За нас все виробляють китайці, японці, корейці, росіяни, білоруси, поляки чи турки.
Хто ж буде наповнювати бюджет? Чи буде він збільшуватись, якщо одне за одним приймаються політико-судові рішення на користь Міноборони Росії, в тому числі, й про стягнення з України заборгованості за начеб-то борг Єдиних Енергетичних Систем України в сумі понад 3,5 млрд. гривень, про стягнення з НАК «Нафтогаз України» вартості майже 5 млрд. метрів кубічних газу на користь Фірташевого «Росукренерго»? І хто задумається над тим, що ЄЕСУ вже не існує 15 років, а держава на себе не брала зобов’язань з відшкодування боргу приватної компанії?
Зрозуміло, що це потрібно лише для того, щоб пред’явити збитки Ю.Тимошенко по іншій справі. Адже для всіх очевидно чим закінчиться розгляд справи Ю. Тимошенко в Європейському суді з прав людини, який вже визнав політично вмотивованими і незаконними затримання і арешт Ю.Луценка – крім ганьби, держава ще й виплатить 15 тисяч євро. А за спричинення шкоди людям замість звільнень виділять квартири і ордени.
І все ж ми замислюємось над питанням як може бути можливим доведення до банкрутства НАК «Нафтогаз України», який з якогось дива має віддававати «Росукренерго» неіснуючий борг ще за 2006 рік, що дорівнює одній чверті всього добутого в Україні газу. Ця кількість співставна також з ¼ всього газу, що використовується вже, на жаль, більш могутньою країною, ніж наша – Польщею.
Чи може бюджет годувати 80 тисяч податківців, з яких 12 тисяч – співробітники податкової міліції? А який бюджет витримає 44 тисячі співробітників СБУ (а фактично – 37 тисяч), в той час як у нас відокремлена і зовнішня розвідка, і управління державної охорони?
Не хотіли відволікатись від прийняття бюджету, але, очевидно, що треба показати, що йшли до цього довго, не в один час. І також очевидно, що тільки на Вас всю провину перекладати не можна. Винні й попередні Парламенти, Президенти, Прем’єри.
Чи можливо змінити ситуацію на краще? Так, можливо, але Ви, Вельмишановний пане Президент, маєте почути голос народу, його представників, навіть якщо це буде гірко – пігулки від важкої хвороби не бувають солодкими. Адже саме з Вашої мовчазної згоди прем’єри перестали приймати навіть депутатів. Хіба так чинили по відношенню до Вашої політичної сили в часи Вашого перебування в опозиції?
Неодноразово пропонувалось встановити диктатуру Конституції і Законів, перестати застосовувати їх вибірково.
Прикро, що Парламент перетворився в слухняну мавпочку, яка за помахом руки Чечетова приймає будь-які рішення, натискаючи на кнопки, закуплені «батьками-засновниками-олігархами», що можливе таке явище, яке в народі прозвали тушками-перебіжчиками. Кожною такою тушкою плюндрується волевиявлення народу, який голосував за інший політичний курс та не надавав права власнику мандата виставляти його на аукціон.
Так у нас без виборів, внаслідок політичної корупції на чверть збільшилась фракція Партії регіонів, на третину зменшились фракції БЮТ та НУ-НС.
Саме вони зараз в черговий раз показали суспільству, що їм можна порушувати Конституцію і Закони, сподіваючись, що Ви, як гарант їх дотримання, теж порушите і «благословите» ці з дозволу сказати «закони» на існування.
Правда, якщо це станеться, то під загрозою існування вже будуть не тільки окремі люди, яким не вижити, а й вся держава.
3-го грудня 2012 року Вами о 9-й годині ранку був оприлюднений Указ про відставку Уряду М.Я.Азарова. Але вже ввечері до Верховної Ради України раптово надійшов проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» за № 14625/0/2-12 від 03.12.12 на 461 аркуші.
Що ж з цього приводу говорить Закон? Закон «Про Регламент Верховної Ради України» (частина третя статті 155) передбачає, що у разі відставки Кабінету Міністрів України до подання до Верховної Ради проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік або після відхилення Верховною Радою поданого проекту закону про Державний бюджет України, — відлік строків розгляду Верховною Радою проекту закону про Державний бюджет України на наступний рік припиняється і відновлюється після подання до Верховної Ради проекту закону про Державний бюджет України новосформованим Кабінетом Міністрів України.
Очевидно, що ввечері 3-го грудня приймати зазначений проект закону В.М. Литвин від неповноважного Уряду права не мав! Навіть на випадок війни винятків в Законі не передбачено.
Більше того, частина друга статті 153 зазначеного закону зобов’язує Уряд подавати проект закону не пізніше 15 вересня поточного року, а разом з проектом і доповідь про хід виконання Державного бюджету України на поточний рік.
Частинами третьою і четвертою цієї ж статті передбачається, що «проект закону про Державний бюджет України на наступний рік має бути розроблений з дотриманням вимог бюджетного кодексу України та Основних напрямків бюджетної політики на наступний бюджетний період», та він «не може містити положень про зупинення дії чи внесення змін до законів».
В законі є ще й така «дрібничка», як зобов’язання Уряду надати проект Бюджету народним депутатам та Рахунковій палаті не пізніше, ніж за чотири дні до його представлення у Верховній Раді України.
Нагадаємо, що проект народним депутатам було вручено тільки 4-го грудня без висновків Рахункової палати та науково-експертного управління Верховної Ради України.
Вперше після прийняття Конституції України під час розгляду проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», в порушення частини п’ятої статті 157 Основного Закону, – в обговоренні фінансової Конституції держави не брав участі голова Рахункової Палати України чи її представник. Колосальна за своїм інтелектуальним потенціалом державна інституція, таким чином, позбавилась слова, а народ – неупередженої, неполітизованої інформації, на яку він має право.
Тільки 6-го грудня 2012 року, в день голосування за проект закону в другому читанні, депутатам були роздані висновки аналізу та експертизи проекту закону за підписом Голови Рахункової палати України Магути Р.М.
Дивуємось мужності Магути Р.М. та членів Колегії, які з першої сторінки до останньої показали суть цього документу, ризики його прийняття та можливі варіанти виправлення ситуації.
Розуміючи, що «кращий» прем’єр (за його особистою версією, а на нашу думку – найслабший за всю історію України) до Вас цих висновків не донесе, візьмемо на себе сміливість процитувати Вам, Вельмишановний пане Президент, найсуттєвіші з них.
В пункті 1.1 зазначається, що запропонований у кризовий період проект Державного бюджету України на 2013 рік не є бюджетом розвитку, тому в ньому не враховано завдань, визначених Основними напрямами бюджетної політики на 2013 рік, схваленими постановою Верховної Ради України від 22.05.2012 № 4824.
Уявляєте, Ваша більшість прийняла бюджетну резолюцію, яку Уряд відмовляється виконувати?
Так, граничний розмір дефіциту бюджету з запланованих 0,8-1% ВВП Уряд збільшив в 4 рази (!) – до 3, 2 %.
Також не було враховано таких основних положень бюджетної політики щодо:
«- можливості здійснення державних запозичень до загального фонду державного бюджету в межах обсягів погашення державного боргу, оскільки від державних запозичень передбачено отримати 129 млрд. 402,9 млн. гривень, тоді як на погашення державного боргу – 81 млрд. 68,4 млн. гривень;
— забезпечення фінансування дефіциту загального фонду державного бюджету в межах надходжень від приватизації державного майна, однак, дефіцит загального фонду передбачено в сумі 44 млрд. 534,5 млн. гривень, а надходження коштів від приватизації державного майна – 10 млрд. 900,0 млн. гривень».
Очевидно, треба враховувати як справи з приватизацією зараз? Хіба у нас, простих українців, що не живуть з подвійним і потрійним громадянством є кошти на приватизацію? Звичайно ж, ні. Та й іноземці, у яких цих грошей досить, незважаючи на безцінь, за яку продаються в нас об’єкти державної власності, бояться ризикувати, знаючи наш рівень корупції, проблеми з поверненням ПДВ, фокуси Національного банку з продажем валюти – тобто, все те, що називається інвестиційним кліматом!
В результаті, цьогоріч обсяг надходжень від приватизації склав менше 60%, а в бюджет потрапило 5,3 млрд. гривень.
Не густо надійшло коштів і від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об’єкти, які підлягали приватизації (надійшло до Держбюджету 0,98 млрд. гривень – 6,3 % річних планових показників). Погані фахівці? Ні! Ми з Вами створили такий інвестиційний клімат в державі.
В проекті Бюджету також не враховано завдань бюджетної резолюції, проголосованої Парламентом, а саме щодо утримання обсягу державного боргу на економічно безпечному рівні – не більше як 25% ВВП. В проекті ж співвідношення державного боргу до прогнозованого річного обсягу ВНП становитиме 30,6% !
Формулювання ж деяких статей Закону виглядають просто цинічно.
Чому? Бо в додатку №3 «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2013 рік» Закону передбачено видатки за бюджетною програмою за КПКВК 3501170 «Обслуговування державного боргу та заходи щодо поступової компенсації громадянам втрат від знецінення грошових заощаджень» у сумі 34 млрд. 966, 5 млн. гривень. Але в пояснювальній записці до проекту зазначається, що сума платежів з обслуговування державного боргу на 2013 рік прогнозується в обсязі 35 млрд. 2,3 млн. гривень. Таким чином, видатки за цією програмою (34 млрд. 966,5 млн. гривень) не покривають навіть видатків на обслуговування державного боргу.
До чого ж ми про цинізм? Тому що в назві програми є «заходи щодо поступової компенсації громадянам втрат від знецінення грошових заощаджень», адже під час виборчої кампанії Ваша політична сила пообіцяла на виконання цього лозунгу 8 млрд. грив

Популярность: 1% [?]