Чи введе Янукович надзвичайний економічний стан в Україні ч. 2

Після формування загальних резервів у зазначеному розмірі прибуток до розподілу підлягає перерахуванню до Державного бюджету в повному обсязі.
Абсурдність такого «доїння» Нацбанку очевидна. На наш погляд, це дутий обсяг надходжень, який має суттєві ризики.
Найбільший удар в проекті Бюджету направлено на найбільш незахищені верстви населення. Так, п. 4 Прикінцевих положень фактично зупиняє дію ст.ст. 20-23, 30, 31, 37, 39, 48, 50-52 та 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», ст.ст. 5, 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», ст.ст. 14, 22, 37 та 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», п.п. «ж» та «ї» статті 77 Основ законодавства України про охорону здоровя; ст.ст. 12-16 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», ст. 9 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в України». Подібні дії вчинено ще до 7 законів.
Підлість Уряду заключається в положенні про застосування норм перелічених законів. Фінансування планується здійснювати у порядку і розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2013 рік. Фактично Уряд наділяється повноваженнями самостійно змінювати норми законів.
Такими повноваженнями Кабінет Міністрів України в силу дії частини другої 2 статті 6, частини другої 2 статті 19, пункту 3 частини першої статті 85, частини шостої статті 92, ст.ст. 116, 117 Конституції України не може бути наділений.
Крім того, надання повноважень Кабінету Міністрів України змінювати розміри вказаних сум в залежності від можливості бюджету Пенсійного фонду України є порушенням статті 3 Конституції України, оскільки виплата державних соціальних гарантій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, особам із статусом ветерана війни, військовим пенсіонерам та іншим прирівняним до них особам, — є обов’язком держави і вказані суми повинні виплачуватися нею в розмірах, встановлених законом та незалежно від фінансових можливостей бюджетів держаних цільових фондів чи Державного бюджету України.
Які можуть бути фінансові ресурси Держбюджету та бюджету Пенсійного фонду, якщо на покриття дефіциту останнього в 2013 році виділяється 21 млрд. 763, 8 млн. гривень, що на 6 млрд. 439, 9 млн. гривень, або на 42 % більше, ніж в 2012 році!
Крім того, дотації на Пенсійний фонд передбачаються в сумі 61, 469 млрд. гривень.
Це наслідки згубної Податкової політики, загальної економічної політики, знаходження 50% економіки в тіні і можливості мінімізувати податки через 21 (!) офшорну зону. І все це, на жаль, Уряд не збирається прибирати з нашого життя.
В Бюджеті на 2013 рік закладається згубна практика протиставлення регіонів при виділенні коштів на соціально-економічнимй розвиток окремих територій. Порівняно з 2012 роком на цю мету виділено всього 1,34 млрд. гривень, тобто на 2,8 млрд. гривень меньше, ніж в поточному році.
В той же час критерій розподілу коштів є абсолютно незрозумілий. Взагалі не виділено коштів Закарпатській, Миколаївській, Полтавській, Тернопільській, Черкаській та Херсонській областям.
Для Чернівецької та Хмельницької областей виділено по 5 млн. гривень (0,4%), Івано-Франківській області – 8 млн. гривень (0, 6%), Вінницькій – 9 млн. гривень (0, 7%), м. Києву – 11 млн. гривень.
Разом з тим, найбільше влада дбає про соціально-економічний розвиток «своїх» регіонів. Так, для Донецької області виділено 400, 6 млн. гриивень (30%), для Луганської – 218 млн. гривень (16,3%), для Житомирської – 140 млн. гривень (10,5%). В народі ці регіони називають Донецько-Макєєвко-Єнакієвський округ ім. Януковича, Луганський ім. Єфремова і Житомирський ім. Литвина.
Із наведеного напрошується висновок про упередженість такого розподілу державних коштів.
Найгірша ситуація зараз, пане Президент, з фінансуванням місцевих бюджетів. Вже зараз в поліклініках м. Києва затримують зарплату на 2 місяці. Але це ніщо в порівнянні з тим, що може чекати Київ в 2013 році, адже на наступний рік планується вилучити з бюджету міста 8,2 млрд. гривень податків на доходи фізичних осіб. Це єдине місто, щодо якого подібні вилучення передбачені в Бюджетному кодексі (майже 50%-вий податок на доходи фізичних осіб)!
Хоч і хороша людина Голова міськадміністрації О.Попов, але він, не маючи повноважень всіх киян, будучи залежним від тієї вертикалі, яку Вам посилено будували, не зміг переконати Уряд, що так чинити зі столицею не можна, одним словом, не зміг захистити киян. Цілком очевидно, що в Києві має бути всенародно обраний міський голова з усією відповідальністю за долю людей, але і з правами і можливостями їх захищати.
Чим далі може закінчитись ситуація в м. Києві? Велика неправда, що йому не вистачає лише 4 млрд. гривень, це напівправда. Не вирішені проблеми з водою, з каналізацією, реконструкцією котелен, утилізацією сміття, будівництвом нових станцій метрополітену, мостів, які вже досягли морального зносу, нових дворівневих автострад, які дозволяли б швидко подолати відстань між різними кінцями міста, парковок, які б вивільняли вулиці і зняли напругу з легень киян, які задихаються від вихлопних газів тощо.
В катастрофічному стані знаходиться ліфтове господарство і потребує термінового (!) втручання. Так що гроші забрали в киян не чесно, хоча, справедливості заради треба сказати, що не в перший раз. Змовчали тому, що «Вертикаль». Скільки зла вона вже принесла, бо застосована всюди, в тому числі і в судах. Який вихід у людей – або плати або «Вертикаль».
Ми привели приклад Києва, бо тут живем, але ж не менші проблеми в Одесі, Миколаєві, Луганську чи Черкасах. Не краща ситуація і в знайомій Вам Донецькій області, де на виплату грудневої заробітної плати працівникам шкіл, дошкільних та позашкільних установ, що фінансуються із місцевих бюджетів, – не вистачає майже 200 млн. гривень.
Навіть на вугільних підприємствах Донецька вже заборгували 42 млн. гривень. Не краща ситуація й на Заході держави. Так, борг бюджетникам в Івано-Франківській області склав майже 40 млн. гривень.
Як і в попередні роки, проектом Бюджету встановлюється повна залежність місцевих бюджетів від перерозподілу коштів через дотації та субвенції з державного бюджету. У законопроекті передбачено за рахунок міжбюджетних трансферів із державного бюджету і доходів місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансферів та спрямовуються на виконання делегованих державних повноважень, зформувати 86,2% (189 млрд. гривень) доходів місцевих бюджетів.
Скільки ж ми будемо знущатись над цими 692 місцевими бюджетами? Коли ми почнемо будувати бюджети знизу, враховуючи потреби людей? Згадайте, наш Президент, що до 1999 року, коли Ви були ще головою облдержадміністрації, існувало всього 28 суб’єктів бюджетного процесу – 25 областей, місто Київ, Севастополь і Автономна Республіка Крим. Тоді перехід до 692 місцевих бюджетів здавався дивом, але це був тільки перший крок у виконанні вимог Конституції України. Другий ми так і не зробили, хоча такі намагання у Уряду Ю.Тимошенко були. Адже Конституція України передбачає, що бюджетний процес повинен проходити знизу вверх. І кожна сільська, селищна рада повинні мати свій бюджет та не залежати від того, коли і скільки їм виділять з Києва. Так, таких бюджетів буде 12700, але буде прибрана корупційна складова, буде усунено посередників, з’явиться мотивація сіл, селищ, міст заробляти кошти, будучи впевненими в тому, що їх не відберуть, як у Києва.
Ми навчились розподіляти, а ще більше «освоювати», тобто розкрадати бюджетні кошти, як це було з фінансуванням Євро-2012, особливо під час реконструкції стадіону «Олімпійський» в Києві. Тоді Уряд вклав в 2 рази більше бюджетних коштів, ніж в країнах Європи, та ще й повісив подальше його обслуговування на бюджет! А це ж цілих 8 млрд. гривень!
Ми пропонуємо розпочати отримувати кошти за оренду об’єктів інфраструктури Чорноморського флоту Російської Федерації, за оренду 18 232, 62 гектарів земель Криму на березі Чорного моря, з яких тільки в Севастополі 3312, 49 га. Якщо отримати кошти за 4595 споруд – це ж мільярди, але не гривень, а доларів США (!).
Всі ж ризики для екології, для життя людей лежать на нас – на Україні, а це – тільки на складах с. Машино Сакського району 85 вагонів ракет та 150,5 вагонів міно-торпедного озброєння, що підлягають утилізації, 3822, 9 тон гранат та артилерійських боєприпасів, що без утилізації зберігаються на 17-му арсеналі в бухті Сухарна Севастополя; 150,3 тон списаних ракет, що зберігаються на 3413-й технічній ракетній базі в с. Кара-Коба.
Є ще десятки брутальних порушень Конституції України та чинних законів України при прийнятті Закону України «Про Державний бюджет на 2013 рік», але навіть ті, що ми встигли перерахувати, підтверджують, що в Державі створились надзвичайно негативні тенденції розвитку соціально-економічного становища. Урядом і Верховною Радою України допущені брутальні порушення вимог ст.ст. 95-97 Конституції України, Бюджетного Кодексу України, Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», рішень Конституційного Суду України, у зв’язку з чим та на підставі ст. 16 Закону України «Про статус народного депутата України»,

ПРОСИМО:
1. З метою недопущення знищення фінансової системи України, знищення авторитету Держави на міжнародному рівні, зокрема, через прийняття бюджету в шахрайський спосіб, поданий неправомочним суб’єктом подання, недопущення дестабілізації в суспільстві, масових акцій протесту, заветувати цей законопроект;
2. Вжити заходів до введення режиму економії та елементів надзвичайного економічного стану в Україні;
3. Терміново вжити заходи до відновлення дії Конституції та Законів України, припинення фактів масового порушення прав громадян України.

Переконані, що Ви, пане Президент, як гарант додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина (частина друга ст. 102 Конституції України), вчините ці єдино можливі кроки, чим відновите довіру як суспільства, так і міжнародних фінансових інституцій, без яких подолати фінансову кризу надзвичайно проблематично.

З повагою, Юрій Кармазін

Тарас Процев’ят