І знову вето до Президента


Юрій Кармазін звернувся до Президента України з проханням застосувати право вето щодо Закону «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та Закону «Про внесення змін до Закону України «Про залізничний транспорт».

 Ці закони містять норми, які сприятимуть вчиненню корупційних правопорушень та несуть серйозну загрозу економічній безпеці держави. Можуть призвести до розкрадання майна підприємств, установ, організацій залізничного транспорту загального користування, можуть зашкодити нормальній діяльності залізничного транспорту, — так пояснив нові закони лідер Партії захисників Вітчизни.

Реформування потрібне, але законним шляхом

—Я підтримую в цілому необхідність реформування залізничного транспорту загального користування, але цими законами передбачаються норми, які грубо суперечать положенням Конституції України, чинному законодавству України, створюють невизначеність вирішення окремих питань та негативно відбиватимуться на господарській діяльності в зазначеній сфері. Ці закони мають явно корупційний характер, вони спрямовані на лобіювання інтересів окремих осіб. Запровадження їх негативно відіб’ється на соціально-економічному стані держави, — говорить Юрій Кармазін.
Парламентарій також особливо підкреслив, що відповідно до ч. 3 ст. 15 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», обов'язкову антикорупційну експертизу дані закони навіть не проходили!

Нові закони лише погіршать ситуацію

Приводом для внесення Кабінетом міністрів України такого проекту закону було те, що існуюча структура управління залізничним транспортом, стан виробничо-технічної бази залізниць не відповідають європейським стандартам якості надання транспортних послуг та зростаючим потребам суспільства. Також це необхідно було для розмежування господарських функцій і функцій державного управління.
Проте запропоновані редакції цих законів не вирішують проблем, а можуть лише погіршити ситуацію та завдати значних збитків державі.
— Найбільше обурення викликають положення Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», які закладають можливість відчуження державного майна, неефективності проведення реорганізації залізничного транспорту, непрозорості цієї процедури, – пояснює Юрій Кармазін. — Саме під час здійснення реорганізацій державних підприємств, установ, організацій досить часто вчиняються корупційні дії, тому у цьому проекті потенційно можуть існувати норми, що можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень.

Також проектом не передбачаються положення щодо засобів масової інформації, в яких буде оприлюднюватися перелік підприємств залізничного транспорту, на базі яких утворюється товариство. Це свідчить про недостатнє правове врегулювання цього питання, що може призвести до неоднозначності цієї норми, а тому — неоднакового її застосування.

— Незрозумілою є також вказівка Кабінету міністрів України в Перехідних положеннях проекту «подати у місячний строк з дати державної реєстрації Товариства» пропозиції до Верховної Ради України щодо включення Товариства до переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації». Варто було б передбачити положеннями самого проекту, що це Товариство не підлягає приватизації і з моменту його реєстрації включається до відповідного переліку, — говорить Юрій Кармазін. — Мною та моїми колегами пропонувалось внести відповідні зміни до зазначених законопроектів, однак в черговий раз ні мої пропозиції, ні пропозиції моїх колег парламентом почуті не були. Тому на даному етапі законотворення Віктор Янукович — єдиний, хто може, згідно з Конституцією України, шляхом застосування права вето не допустити набрання чинності законодавчого акту, що ставить під загрозу економічну безпеку держави.

Голосування було зовсім непрозорим

Так, відповідно до результатів голосування за прийняття у другому читанні та в цілому проекту Закону «Про особливості утворення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», картками проголосували «за» – 232 народні депутати. Але ця цифра не відповідає дійсності, тому що в залі насправді була присутня набагато менша кількість народних депутатів.
— Їхня кількість була значно меншою, ніж та, яка необхідна для прийняття рішень Верховною Радою, що і унеможливлювало прийняття цих актів, — наголосив народний депутат. — У своєму зверненні до Президента я підкреслив, що представляю в Парламенті Партію захисників Вітчизни, яка належить до опозиційних сил, однак я завжди відстоював і буду відстоювати державницьку позицію та інтереси українського народу і не можу допустити набрання чинності недосконалого акту, — пояснює Юрій Кармазін. – То ж я прошу Президента України Віктора Федоровича Януковича застосувати право вето до Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про залізничний транспорт» й повернути їх на повторний розгляд до парламенту з відповідними пропозиціями.