Кармазін звернувся до Азарова та Пшонки щодо зловживань посадовцями службовим становищем


Як повідомили RegioNews, Голова Партії захисників Вітчизни Юрій Кармазін направив депутатське звернення Азарову, Пшонці та Рокицькому щодо перевірки фактів зловживання службовим становищем, перевищення службових повноважень, розкрадання державних коштів в особливо великих розмірах та інших корупційних діянь посадових осіб Державної спеціальної служби транспорту, нецільового використання ним коштів Державного бюджету, нераціонального використання трудового та фінансових ресурсів Державною спеціальною службою транспорту. Саме про такі факти депутату стало відомо з письмового звернення до нього від небайдужого громадянина.

В зверненні йдеться про те, що при черговому скороченні чисельності Збройних Сил, Головне управління залізничних військ передали в кінці 2004 році до Міністерства транспорту (нині Міністерство інфраструктури) і перейменували Державну спеціальну службу транспорту (далі — ДССТ). Як відомо, щорічне утримання цього органу складає більше 250 000 000 грн. Разом з тим, як повідомляється в листі, ці кошти використовуються нераціонально, значна їх частина привласнюється, розкрадається, або використовується не за цільовим призначенням.
Наприклад, керівник цього органу фактично має 5 заступників. Як вбачається з матеріалів звернення, утримання заступників понад встановлені норми коштує державі 700 тисяч гривень щорічно, за період 2005—2011 роки становить понад 4 500 000 гривень.
Як вважає заявник, нераціонально та в зайвій кількості існує й рядовий склад. Так, загальна чисельність ДССТ 4800 чоловік, в тому числі: генералів — 2, полковників — 43, підполковників, майорів — 307, молодших офіцерів — 402 прапорщиків — 442, сержантів — 458, службовців — 656, і солдат – 2250 (з яких 500 осіб знаходяться на контрактній службі). Це свідчить, що на 2 солдата — начальник (командир), у полковників в підпорядкуванні по 50 солдат, а у генералів — 1125. Такі співвідношення, на думку заявника, не відповідають потребам цього органу для виконання ним його функцій.
Більше того, підготовка особового складу залишається на вкрай низькому рівні, не удосконалена система управління та залишається економічно недоцільною. На посади призначаються особи з низьким фаховім рівнем підготовки за особистим рішенням Голови адміністрації, ігноруючи пропозиції атестаційної комісії.
Голова адміністрації генерал лейтенант Мальков Н.І. знаходиться на посаді одинадцятий рік, по своєму світогляду та віку не впроваджує ніякого прогресу та нічого не робить для виконання програми розвитку органу, задачі ставить в розріз державних програм переслідуючи особисті інтересі, які полягають в відчужені та продажу земель, об'єктів, техніки за вкрай низькими цінами.
Також, посадовими особами ДССТ понад встановлені ліміти використовуються кошти на утримання автомобілів.
Зокрема, повідомляється, що затверджені Постановою КМУ від 04.04.2001 №332 граничні суми витрат на утримання службових автомобілів в ДССТ не дотримуються. Так, як вбачається з матеріалів звернення, вартість Тойоти-Авалон Голови Адміністрації ДССТ становить понад 300 000 гривень, що перевищує встановлений ліміт у 3,334 рази (або на 210 000 гривень). Вартість його другого службового автомобіля ГАЗ-З1105 581М склала 98400 гри., що перевищує встановлений ліміт на 8400 грн. Аналогічні порушення стосуються службових автомобілів заступників Голови Адміністрації ДССТ. Придбані в кінці 2008 року 7 авто ГАЗ-З1105-581М (1 передано до 36 об'єднаного загону м. Харків) з дообладнанням коштували державному бюджету 72309 грн. Це свідчить про перевищення встановленого ліміту на 12309 грн. Також було здійснено незаконні видатки з Державного бюджету у 2008 році на придбання легкових автомобілів для воєноначальників ДССТ в період економічної кризи, які склали 69 945 грн.
Утримання вказаних автомобілів за 2009 рік коштували державі 522 400 гривень, а в 2010 році — 636 000 грн.
Не на останньому місці і ремонт та обладнання кабінету Голови Адміністрації ДССТ склали 238 000 грн., його першого заступника — 147 000грн.
1. Не обділили себе «генерали» і при вирішенні житлових питань.
Як зазначається в зверненні, за 2006 — 2010 роки збудовано, реконструйовано під житло більше 32 квартир. Разом з тим, значна частина квартир розподілена тим, хто в них не мав потреби. Обурює той факт, що окремі особи (Степаненко О.О., Руденко Г.А., Позовний О.М., Гавриш О.М., Спрейс С.Б.) отримали, приватизували і передали або продали по декілька квартир. Також заявник повідомляє, що придбані за державні кошти в грудні 2006 року чотири квартири на суму 203459 грн за адресою м. Київ пров. Феодосійський 14, за кошти загального фонду Державного бюджету розподілені поза межами черги між вищепосадовцями цього органу і одна лише за чергою офіцеру. Більше того, зазначені квартири до грудня 2009 року не вносилися до облікових даних.
Саме тому, окремі офіцери і прапорщики мають по 2, то й по 3 квартири, а 780 сімей так само як і в 2006 році потребують поліпшення житлових умов.
Саме тому, депутат Кармазін звернувся до Прем’єр-міністра України, Генеральної прокуратури України та Служби безпеки України з вимогами:
— Організувати перевірку фактів нераціонального використання трудового та фінансових ресурсів Державною спеціальною службою транспорту та в межах своєї компетенції вжити відповідних заходів реагування.
— Вжити відповідних заходів реагування із усунення порушень чинного законодавства, усунення загрози інтересам держави, її економічного потенціалу.
Також свої звернення Ю.Кармазін направив до Президента та Секретаря РНБО. В них він наголошує також на тому, що його Обурює той факт, що незважаючи на Указ Президента України № 1085/20, оптимізації роботи органу здійснено не було.
За всі роки діяльності ДССТ не виконано жодного із заходів, передбачених Програмою формування та розвитку цього органу щодо створення оптимальної штатної структури, розробки нормативно-правової бази, забезпечення технічного переоснащення підрозділів ДССТ, збереження та накопичення непорушного запасу мобілізаційного резерву. Зокрема:
— Нарощування виробничих потужностей: в цьому напрямку не зроблено нічого, а навпаки — можливості за п'ять років знижені;
— модернізації та переоснащення новими зразками техніки не було;
— застосування прогресивних технологій не проводилось;
— заходів щодо розмінування об'єктів транспорту не проводилось та ніколи не отримувалася ліцензія та необхідне обладнання для виконання цих завдань;
— нові форми ведення будівельно- відновлювальних робіт не створювалися та не впроваджувались на протязі п'яти років;
— мобілізаційний запас резерву відсутній та за роки існування ДССТ, не збережено те, що було закладено за часів Радянского Союзу. Більше того, знос техніки цього органу становить понад 87 %, запаси відсутні. Це все створює загрозу для нормального функціонування цього органу та національній безпеці держави.
Також, відповідно до Закону України «Про Державну спеціальну службу транспорту» Державна спеціальна служба транспорту є спеціалізованим державним органом транспорту у складі центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту, призначеним для забезпечення стійкого функціонування транспорту в мирний час та в умовах воєнного і надзвичайного стану. Закон визначає наступні основні завдання Державної спеціальної служби транспорту:
технічне прикриття, відбудова, встановлення загороджень на об'єктах національної транспортної системи України з метою забезпечення діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України;
будівництво та ремонт у мирний час і в умовах воєнного стану нових та підвищення строку експлуатації і пропускної спроможності діючих об'єктів національної транспортної системи;
відбудова транспортних комунікацій, порушених унаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, аварій і катастроф;
охорона об'єктів національної транспортної системи України в мирний час і в особливий період;
виконання інших завдань, пов'язаних із участю в обороні держави та забезпеченням ефективного функціонування національної транспортної системи України.
Виконання таких завдань є надзвичайно важливим для забезпечення нормального функціонування транспорту як у мирний, так і у воєнний час, а наявні потужності цього органу та його стан свідчать про неможливість виконання цих завдань, що створює небезпеку для обороноздатності країни.
Саме тому, народний депутат звернувся до влади з проханням вжити заходів із оптимізації діяльності Державної спеціальної служби транспорту, встановлення пропорційного співвідношення кількості керівного до кількості рядового складу цієї служби, скорочення та зміни його управлінського апарату з метою належного функціонування цього органу та збереження коштів Державного бюджету України.
Не допустити знищення обороноздатності країни у зв’язку з неналежним здійсненням діяльності Державною спеціальною службою транспорту.