Кармазін закликає проводити чесні та прозорі тендери для закупівель продуктів харчування для закладів соціальної інфраструктури, а не проводити мутні операції для наповнення гаманців


Кармазін закликав терміново вирішити ситуацію, що склалася навколо порушень прав соціально-незахищених верств населення при здійсненні державних закупівель продуктів харчування для шкіл, дитячих садків, лікарень та інших закладів соціальної інфраструктури.
Так, лідеру партії Захисників Вітчизни стало відомо, що протягом вересня 2011 року Центр політичних студій та аналітики провів моніторинг діяльності регіональних освітянських тендерних комітетів, які закуповували продукти харчування для шкіл та садочків, шляхом порівняльного дослідження відповідності цін на продукти харчування, зафіксованої в тендерній угоді до середньостатистичної ціни по області. Моніторинг здійснювався в рамках Всеукраїнської кампанії “Знати, щоби діяти,” яку проводив Центр політичних студій та аналітики в рамках Партнерства Громадських організацій “Новий Громадянин”. Об’єктом моніторингу стали ціни на продукти харчування в закладах освіти. Проведене дослідження показало, що у більшості областей та міст закупівельна ціна на продукти харчування у навчальних закладах, суттєво відрізняється. Наприклад, в м. Житомирі управління освіти провело тендер згідно якого переможець постачає м’ясо яловичини у школи по 55, 9 грн. за кілограм, тоді як його середньостатистична ціна складає 45,55 грн. В місті Миколаєві тендерна ціна складає 52,76 грн. за 1 кг м’яса яловичини, а середньостатистична ціна – 45,11 грн. Найбільша різниця в цінах спостерігається в місті Чернігові, де виграна тендерна ціна складає 55,27 грн. за 1 кг, а середньостатистична – 44,09 грн. за 1 кг.
Експерти виявили також відхилення ціни на куряче філе в місті Житомирі, де виграшна тендерна ціна склала 32,1 грн. за 1 кг, а середньостатистична ціна складає 24,26 грн. за 1 кг. По деяким регіонам існує суттєва різниця в закупівельних цінах на одну й ту саму групу товарів, які здійснювали обласне та міське управління освіти.
Кармазін відзначив, що найбільшу стурбованість викликає ситуація, яка була виявлена в процесі порівняльного аналізу цін на масло вершкове. Саме на цей продукт в межах одного регіону ціна подекуди відрізняється в 1,5 рази. Виходячи з такої різниці, виникає підозра, що діти в школах споживають не чисте вершкове масло, а спред – масло з добавками, яке суттєво відрізняється за споживчими характеристиками.
Подібна ситуація — яскраве свідчення неефективного використання бюджетних коштів місцевими розпорядниками коштів в галузі освіти під час здійснення ними процедур із закупівлі окремих товарів та послуг та корупції у діяльності тендерних комітетів у відповідній галузі!
Крім того, із звернення директора ТОВ «Телебачення «Капрі» Прилепського В.В. стало відомо про те, що за результатами незалежного журналістського розслідування щодо закупівлі продуктів харчування для шкільних їдалень м. Красноармійська Донецької області було виявлено грубі зловживання приватних підприємців, які за державні кошти здійснюють поставки харчових продуктів за цінами, що перевищують ринкові в два, а то і в три рази.
Все це в котрий раз свідчить про бідність на совість посадових осіб, що проводять тендери. В той час, коли бюджет і так нагадує чорну діру, посадові особи, що відповідають за проведення тендерів кидаються «бюджетними крихтами» на право і на ліво...