Ю.Кармазін в гостях на радіо Ера

Закон про реформування пенсійної системи не підписує спікер Володимир Литвин. Чому така особлива увага саме цьому закону?

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Якщо Ви приготувалися пізніше вийти на пенсію і довше працювати, тоді можна з полегшенням видихнути. Закон про реформування пенсійної системи не підписує спікер Володимир Литвин. Тому він не набуде чинності, як прогнозувалося, з 1-го вересня цього року. Крім того, кожен громадянин нашої держави хоче почувати себе захищеним. Що маємо насправді? Річниця закону про судоустрій та статус судів, чи покращилась якість здійснення правосуддя? Чи підвищилися вимоги до судів? Чи стали служителі закону фаховішими?
Наш гість: перший заступник голови комітету Верховної Ради України з питань правосуддя Юрій Кармазін.
В Україні певно не залишилося жодного громадянина, який би не чув, що в ніч з 7-го на 8-ме липня певна кількість карток народних депутатів ухвалили проект закону «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи». Основний акцент було зроблено на те, що згідно документу підвищується пенсійний вік для жінок до 60-ти років, підіймається страховий стаж до 30 років для жінок і 35-ти років для чоловіків. Віце-прем’єр-міністр, міністр соціальної політики Сергій Тігіпко прокоментував цю подію так: «Пенсійна реформа – це перемога України». Втім, для старту не вистачає підпису спікера Верховної Ради.
Чому така особлива увага саме цьому закону?
Юрій КАРМАЗІН: Я вітаю всіх слухачів. Нагадаю, що в парламенті я представляю політичну партію, Партію захисників Вітчизни. Цей закон суттєво вплинув на захисників Вітчизни в вузькому сенсі цього слова. Всі громадяни України є захисниками, а прийнято це пов’язувати з тими, хто носив погони. Їх становище суттєво погіршується по цьому закону. В цілому цей закон на 20% робить пенсію менше тої людини, яка вийде по ньому, якщо він вступив би в дію. Але звучить як вирок – певна кількість карток. 248 карток. Вночі я взяв роздруківку. Написано голосування 1 час 33 хвилини. 248 було за, проти – 66. Я аналізував по кожному, хто з’явився і хто ні. Виявилося, що з 248 чоловік, які ніби то проголосували «за», 61 взагалі не зареєстрований в письмовому вигляді. А Ви знаєте, що законом «Про регламент», статтею 26 закріплено, що народні депутати зобов’язані зареєструватися в письмовому вигляді і карточка, як підтвердження. Що вони роблять? Вночі цей величезний закон приймають. Там 383 поправки, моїх – 56 поправок. Коли мені сказали, що винайдена атомна бомба проти опозиції, то насправді, ми винайшли атомну бомбу проти українських людей. Вона заключалась в тому абсолютно безглуздому і нерозумному законі, який запропонував Тігіпко, до речі, я кожен день дивлюся на сайт і чекаю, чи не подав Тігіпко у відставку, Ви пам’ятаєте, що він заявив, якщо закон не буде прийнятий, то він піде у відставку. Закон не прийнятий. Закон прийнятий вважається тоді, коли він підписаний президентом. Закон не прийнятий, не підписаний ні президентом, ні спікером. Я вже не кажу, що цей величезний закон був розданий тільки вранці. Коли по регламенту 10 діб мало бути на ознайомлення. Яке шахрайство зробили? Вони написали кругом враховано. Тобто рішенням комітету врахували ключові позиції, поправки. І фактично комітет поправив цей закон, який важко було поправити нормально. Але Сушкевич намагався знайти якійсь компроміс між позицією прямою бетонною, яку зайняв Тігіпко, і тою позицією, яка має бути у зверненні громадян. Вони пишуть, що враховано або враховано по суті. Це значить, що депутат не має права обґрунтовувати свою поправку. Це значить, що він не задає питання представнику головного комітету. І ці поправки, таким чином, не обговорюються. Тобто хвилина надається на обговорення, хвилина на відповідь і дві хвилини економиться на одній поправці. Оскільки поправок тут 800 з лишнім, то очевидно, тільки на другорядні мала б була сконцентрована увага. А це привело до того, що Чечетов весь час показував, коли сам командував, що ставте на підтвердження і тут же провалювали. Коли я запитав у регіоналів зі стажем, для чого вони це роблять? Ви ж вбиваєте всю роботу, яку ми провели, виконали. Мені сказали, що цей текст першого читання був завізований МВФ. Хоча МВФ не могло розібратися в цих тонкощах. Нібито цей текст завізований МВФ і він має бути залишитися таким, яким був в першому читанні. І призвело це до того, що практично весь закон був прийнятий в редакції, яка була запропонована в першому читанні. Абсолютно недолугий, який міг підписати пан Азаров разом з паном Тігіпко. Коли вони це зробили, вони зробили кілька проколів. Тобто там були такі дурниці, які треба було виправити.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Можна дізнатися найголовнішу дрібницю, яка може викривити повністю весь закон?
Юрій КАРМАЗІН: Ні. Весь закон вона не викривляла. Але для того щоб його підписати, треба було піти на порушення. Чому не був підписаний закон? Я тоді пішов ложу преси і сказав, що в цьому цирку я не хочу приймати участь. Подивився з усіх сторін, пішов подивився, скільки людей, перевірив явку, отримав дані про явку. Потім пішов до себе в кабінет, написав звернення на 4 сторінки Голові ВР щодо вжиття заходів і встановлення Конституційних прав народних депутатів України на здійснення законотворчої діяльності. Вказав всі порушення закону «Про регламент». Вказав всіх людей, які не проголосували. Послався, в тому числі, на рішення Конституційного суду, яке раптом нам повернуло Конституцію тільки виключно із-за того, що була порушена процедура голосування. Оскільки була ніч, то зареєструвати його і дати голові неможливо було. То я отримав таку печатку в апараті Верховної Ради. А потім ми з народним депутатом Бондар зареєстрували ще іншу постанову про скасування цього закону. І це торпедувало цей безглуздий закон.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: За останньою логікою парламенту виглядає дещо алогічно, що саме закон, який стосується реформи пенсійної взято до уваги, що порушено Конституцію, яка передбачає особисте голосування депутатів за рішенням ради. Через те, що попередні законопроекти, зокрема Податковий кодекс, десь ухвалювалися за такими самими темпами і за такою самою логікою.
Юрій КАРМАЗІН: Тобто якщо є «беспредел», то чому «беспредел» не зробити системним. Ваша логіка ще більш цинічна, ніж тих, хто приймали. Я по доброму це кажу. Я хотів звернути увагу, що там я не встиг зробити цього. Я не думаю, що вони до того дійдуть. А тут я встиг вставити цю палицю.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Ви вважаєте, що Ваша постанова — це основний поштовх?
Юрій КАРМАЗІН: Не тільки постанова, це і депутатське звернення. Нажаль, його не розмістили в Інтернеті.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Можливо, в цьому законопроекті є те, що не влаштовує абсолютно уряд?
Юрій КАРМАЗІН: Я з цією версією знайомий. Версія, що це упирається в 40-ву поправку. Я підійму 40-ву поправку: пенсії, обчислені згідно із законом «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» і застосування показників середньої заробітної плати працівників зайнятих у галузях економіки України за 2006-08 роки, підлягають перерахунку з 1 січня 2012 року, із застосуванням показника середньої заробітної плати в середньому на одну застраховану особу в цілому в Україні. Тобто Ви вийшли на пенсію, а потім працюєте і хочете, щоб Вам її перерахували. То Вам її перераховують. Але якщо Ви виходите в цьому році, Вам її перераховують за 2007 рік. Чому? Причиною є лист заступника голови Пенсійного фонду і заступника міністра соціальної політики, які фактично скасовують закони. Я двічі виступав з цього приводу в парламенті з депутатським запитом, давав це в руки Тігіпко, Тихонову обґрунтування незаконності цього. Але генеральний прокурор Пшонка не пішов зараз на протест і порушення кримінальної справи по цим речам. Хоча спочатку такі наміри були в прокуратури. Мова йде про те, якщо ви йдете в цьому році, то перерахунок Вам треба щоб переводили по минулорічним показникам середньої заробітної плати. Це трошки більше, ніж 2007 рік. Але це три копійки для них. Взагалі, цей закон по великому рахунку для уряду давав три копійки. Максимально, що вони розраховували отримати це 2,5 млрд., що вони це досягнуть нібито за рік. Я підрахував, що цих 2,5 млрд. не буде економії для Пенсійного фонду. Але це всього біля 1% від всього Пенсійного фонду. Ми чомусь абсолютно не враховуємо. Ми взяли і на Пенсійний фонд все повісили. Повісили виплати чорнобильцям. Як можна пов’язувати на пряму чорнобильські проблеми з пенсійним фондом? Ні. Тому що це компенсації за здоров’я, за шкоду здоров’я. Зараз урядовці прийняли постанову, якою самі визначили, скільки вони будуть платити. Але на підставі точно так же прийнятого закону. Там змін до закону «Про державний бюджет на 2011 рік», де вони скасували пункт 4 перехідних положень.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Поки Ви очікуєте, що віце-прем’єр-міністр та міністр з питань соціальної політики піде у відставку, якою буде доля цього законопроекту?
Юрій КАРМАЗІН: Це очікує український народ, по-перше. Громадяни вже усвідомили, що їм готується. Фактично, підготовлено зниження пенсій всім, хто піде хоч на день пізніше по тому закону на 20%. Я не кажу вже, що там вже порушені маса статей конституції при підготовці закону, і по моєму зверненню юридичне управління зробило аналіз і зробило висновок, що як мінімум, 9 статей Конституції порушено в даному випадку. Я весь час знаходжуся в Києві. Я чекаю виклику на регламентний комітет. Ну раптом вони зберуться. І на комітет з питань інвалідів, пенсіонерів. І не дочекався я цього. Уже поїхали і голова відпочивати, і перший заступник. Зараз на господарстві тільки Микола Томенко із керівництва Верховної Ради України. І очевидно, що вже ніхто не збереться, і що не можна обрахувати. Зараз є плани. Я не хочу, щоб вони збулися, тому я їх обнародую. Є плани про те, щоб в кількох позиціях поправити цей закон всього на всього і прямо 6-го числа прийняти його знову і знову запустити його.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Ці позиції сьогодні вже були озвучені?
Юрій КАРМАЗІН: Це позиції, які фактично озвучуються. Ми бачимо це від лідерів Партії Регіонів. Хоча їм соромно. Заступники керівників фракції регіоналів сказали мені, що їм додому краще не йти, бо жінка з дому вижене. Вже їх дружини дивуються, що вони роблять. Мало того, що економіку угробили. То ще й людей заставляєте ні внуками не займатися, погіршуєте становище.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Ви натякаєте на те, що буде змінена стаття щодо віку?
Юрій КАРМАЗІН: Так. Від того, що говорили, що це буде робитися поступово, цього ж нічого немає. То все були розмови. Відбувається все те саме, що робилося з Податковим кодексом.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Ви можете чітко по пунктах підсумувати нашу розмову щодо пенсійної реформи? Які дійсно можуть бути зміни у законі?
Юрій КАРМАЗІН: Я переконаний, що і продовження терміну строку державної служби до 62-х років є неконституційним. Я переконаний, що збільшення на 10 років відразу одномоментно страхового стажу є також неконституційним. Я переконаний, що і розтягування обрахування пенсії за три роки, а не за рік є неконституційним. Я переконаний, що підвищення пенсійного віку без компенсаторів та зміни статті 22 Конституції України для жінок є також неможливим та нічого не вирішуючим. Більше того, я вважаю, що для молодого покоління фактично закривається дорога до професії. Вони й так сьогодні на біржі стоять.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Є прогнози,що закон набуде чинності не з 1-го вересня, як планувалося, а з 1-го жовтня. Ваші прогнози?
Юрій КАРМАЗІН: Ні. Навіть якщо вони зроблять неможливе і стануть на вуха, і знову наступлять на граблі, а зараз їх становище, що вони стали на граблі при прийнятті Податкового кодексу, закінчилося тим, що в цій радіостанції у Вас я казав, що ще ніхто не знає, що коштувала поправка Хомутинника. Коли плату за землю підвищили в Податковому кодексі, сьогодні розоряються підприємства. Вони не можуть в 2-5 разів більше платити. Це значить знову скорочення робочих місць. Ну, здеремо гроші, але підприємства будуть закриватися. Пенсійна реформа може бути лише тоді, коли буде реформа оплати праці, в першу чергу. Людям варто розраховувати на нас, захисників Вітчизни. Ми вже зупинили процес.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Ви не знаєте, що буде з пенсійною реформою?
Юрій КАРМАЗІН: Я передбачаю, що він буде введений з 1-го січня. Не треба пити валідол та карвалол. Він буде, все таки, плодом компромісу, пом’якшений. Принаймні, очевидно, президент змусить повернутися до того. Я пишу президенту по кожному закону, який прийнятий неконституційно. У нас зараз 6-те чи 7-ме вето накладено по моїм листам. Я переконаний, що суспільство так зреагує. Вже ж є постанова Кабміну, яка обмежує чорнобильцям, дітям війни, військовослужбовцям, працівникам міліції, МНС виплати та пенсії. В купі з тим, що відбувається в судах. Зараз в Київському апеляційному адміністративному суді справи по скаргам людей на неправильність призначення пенсії розглянуті можуть бути, мабуть, аж в 2013-му році. Раніше не можуть бути фізично розглянути, бо там стільки багато справ.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Я думаю, що наші слухачі зробили висновки, що народні депутати під час ухвалення проекту закону «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» не забудуть, що вони, перш за все, народні депутати.
Юрій КАРМАЗІН: Я переконаний, що закон буде пом’якшено і там буде щось розумне.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Закон «Про судоустрій та статус суддів» набрав чинності рік тому. Можна підбивати вже певні підсумки. Які саме підсумки? Що змінилося а що залишилося незмінним?
Юрій КАРМАЗІН: Завтра будуть роковини з прийняття цього сумнозвісного закону. Рік закон я висловлювався, бо представляв альтернативний законопроект у Верховній Раді. На превеликий жаль, перемогла більшість. Сьогодні вже Чечетов сам себе критикує, що уряд і Верховна Рада приймають неякісні закони. Це ж, перш за все, через те, що не мізками думають, а тільки рефлекторно діють, як мавпочки, як собачки. Через це такі закони.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Всі 450?
Юрій КАРМАЗІН: Ні, ті, хто відноситься до більшості, які узурпували владу, в тому числі через політичну корупцію, і перейшли до більшості. Ми всі бачимо підсумки по суду над Тимошенко. Бачимо маразм, коли сам суддя собі розглядає відвід. У когось нормального є нормальні відчуття від того, що сам собі суддя явно заангажований.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Якщо промоніторити ЗМІ, то там неодноразово згадується, що після того, як закон «про судоустрій та статус суддів» набрав чинності, українські досвідчені професійні судді масово почали звільнятися. Ви особисто помітили такі тенденції?
Юрій КАРМАЗІН: Більше того, я хочу Вам сказати, що коли я доповідав альтернативний законопроект, я сказав, що якщо не дай Боже, пройде цей недолугий закон, який писався людьми, які жодного разу не були у суді, які не розслідували жодної справи, які не знають, як вони взагалі виглядають, то я натякаю на міністра юстиції Лавриновича і на керівника конкретного управління в адміністрації президента. Якщо прийде цей закон, то люди масово підуть з суду. Це посилить адміністративний тиск на суд. Також матеріальне становище суддів погіршиться. І воно погіршилось, причому на третину. Найбільше воно вдарило по молодим.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Тобто Ваші прогнози вже стали наслідками ухваленого закону, незважаючи на те, що пройшло 12 місяців.
Юрій КАРМАЗІН: Я криком кричав, що не скорочуйте військові суди. Через те, що Вам прийдеться в кожному суді зробити кімнату таємних документів, бібліотеку для них. Ви витратите колосальні бюджетні кошти. Сьогодні закидані адміністративні суди позовами суддів, які звільнені, яким до цього часу уряд Азарова не заплатив гроші. Зараз я особисто суджусь з Податковою адміністрацією про те, що вони неправильно стягують з суддів за довічне утримання, хто продовжує працювати податки. Я пред’явив позов до них і до судової адміністрації, який розглядається зараз в окружному адміністративному суді. Вже було одне засідання. Відклали поки що справу. Те, що ми бачимо сьогодні, коли сам судді собі вирішує відвід, коли ми 15 років маємо положення в трьох статтях Конституції про те, що в нас є суд присяжних, а він в нас тут не записаний. Більше того, ми не хочемо до цього йти. Про яку судову реформу ми говоримо? 15 років Конституції, а цього не має. Коли сьогодні Тимошенко вимагає, що дайте суд присяжних. То якщо це написано в основному законі і тільки на це будуть посилатись її адвокати в Європейському суді з справ людини, то 100% такий вирок буде скасовано.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Чому суд присяжних до сих пір не реалізовано?
Юрій КАРМАЗІН: Влада не хоче це робити.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Яка влада?
Юрій КАРМАЗІН: Та яка є. Президент Янукович.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: А попередня влада?
Юрій КАРМАЗІН: Попередня ще не встигла. Попередня була з більшістю в два голоси, яких потім зманили і більшості не стало.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Тобто за п’ять років не встигли? А ці не хочуть.
Юрій КАРМАЗІН: За п’ять років 2,5 роки пробув прем’єр-міністром пан Янукович. Ще півтора року пан Єхануров. Тому теза про п’ять років від лукавого. Крім всього іншого, цей закон, що забрав Конституційне право ВР України призначати суддів. І пред’являти до них вимоги, які пред’являються сьогодні людьми. Всупереч статті 89 Конституції, яка говорить, що всі питання попередньо готуються в комітетах – цього нема. Я вже подав Конституційне подання щодо відповідності Конституції положень закону України «Про судоустрій і статус суддів». Я переконаний, що Конституційний суд побачить, що тут є порушення Конституції при прийнятті цього закону. Чому я вимушений турбувати шановну Ніну Іванівну Карпачову навіть в вихідний? Я спілкувався з нею в суботу, неділю. Дякую їй, що вона реагувала і працювала в ці дні. Тому що сталися екстраординарні події. Героя України, 72-річного чоловіка, він відбудував Одеський порт, найбільший в Україні, затримують його в ізолятор тимчасового утримання. Людина, яка взнавши про те, що почалась перевірка, кидає свій відпочинок, повертається на роботу і кажу, що хоче роз’яснити, що йому вмінили. 170 тис. грн. нібито було витрачено на утримання спільної власності готелю, в порту який стоїть. Це просто маразм. За рішенням суду його випускають під заставу в 180 тис., бо в Крим віддали справу. В Криму є прокурор Молінський, якого має чекати трибунал. Якщо Ви далі будете продовжувати, то ми будемо ініціювати проти Вас міжнародне розслідування. Вони беруть потім людину, яку суд відпустив. Беруть вночі, присилають підрозділ і викрадають в Одесі з госпіталю з-під крапельниці. І везуть в такому стан 600 км до Симферополя. І там говорять, що поступила команда з Києва, тому що хочуть рейдерським чином захопити порт.

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Я думаю, що це окремо взятий випадок. Його треба окремо розглядати. І за це відповідають відповідні уповноважені органи.
Юрій КАРМАЗІН: Уповноважені з справ людини вже зреагували на це. І назвала це брутальним порушенням прав людини і Європейської конвенції. Зараз йому продовжили утримання на 2 дні. І зараз хочуть знищити це все. Оскільки президент відпочиває в Криму, то я хочу, щоб він і в Євпаторію під’їхав, а не тільки в Ялту. Там є колосальний санаторій. В ньому більше 800 людей працює. Його сьогодні віддають підприємству Міноборони, в якому зо чоловік працюючих, яке продає путівки. Там зараз уповноважений з прав людини також намагається зупинити це.
СЛУХАЧ: Григорий, Днепропетровск. Конституционный суд принимает решение, что тот или другой документ принят неконституционно. Почему по отношению к авторам неконституционного решения криминальная ответственность, а не политическая?
Юрій КАРМАЗІН: В этом году я внес законопроект, которым приравнял неисполнение решения Конституционного суда к неисполнению обычного суда. Потому что Уголовный кодекс говорит о неисполнении решения суда. Решения Конституционного суда просто не исполняются. Правительство их просто игнорирует. Именно поэтому я и ссылался на них в ряде документов. К сожалению, этот законопроект был отклонен. В принципе, я согласен с Вами пойти и гораздо дальше. Я ставил вопрос о том, чтобы отвечали только те, кто не выполняет решения суда. Но те, кто принимает неконституционное решение суда, они тоже должны отвечать. Какая еще может быть ответственность, если прямо в Конституции написано, что каждый должен за себя голосовать. А люди числятся в парламенте и призраки голосуют. А Вы хотите, чтобы призраков привлекали к ответственности? Это предложение не будет поддержано.
СЛУХАЧ: Валентин, Чернівці. Я був змушений закрити приватне підприємство у 2008-му році, коли за тиждень збіднів наполовину. Можливо, Ви скажете, що тут Вашої вини немає. А що Ви зробили для запобігання кризи?
Юрій КАРМАЗІН: Я в 2007-му році, коли ми були в одному виборчому списку з паном Стельмахом, я категорично вимагав, щоб Стельмаха зняли з посади. Я бачив, до чого веде банківську систему і фінансову систему пан Стельмах. Я попереджав про це суспільство. Більше того, я виносив відповідні постанови. Навіть були проголосовані спільно з «регіоналами» запити до президента Ющенка, щоб він звільнив Стельмаха ще до того, як сталася криза. Правда, після цього до мене підійшов «регіонал», з яким ми писали запит, і сказав, що він отримав особисте зауваження від лідера фракції Януковича, щоб він не критикував «помаранчевого» керівника НБУ. Очевидно, через те, що потім було потрібно рефінансування. Я робив все, щоб запобігти фінансовій кризі. Зараз зайдіть на мій сайт і Ви побачите мій лист президенту Януковичу, датований місяцем тому, де я криком кричу, що країна вже зараз знову в прірві, і знову приблизно втратила те саме.
СЛУХАЧ: Юрий, Днепропетровск. Вы, как совесть украинского народа, наставник невест, учитель младенцев. От кого за последний год партия защитников отечества защитила наше отечество? Остап Бендер советовал Паниковскому обратиться в комитет по сексуальным реформам. Не пора ли открыть в Верховной Раде такой комитет, и согласились ли Вы его возглавить? Там поле деятельности для Вашей энергии и инициативы не ограничено.
Юрій КАРМАЗІН: Партія захисників Вітчизни в парламенті, на превеликий жаль, представлена лише мною. На офіційному сайті Ви можете побачити, що мною вносилися зміни до 480-ти нормативних актів. Ви побачите і реагування на звернення громадян, які я кожен день зараз розглядаю. Захищаю і захищаємо. В тому числі зараз захищали наукову землю під Києвом в Глевасі. Особисто приймаю участь в засіданні Вищого Господарського суду. Особисто захистив в засіданні Вищого Адміністративного суду 300 га Львівської землі. Особисто прийняв участь в засіданнях Конституційного суду.

Популярность: 45% [?]