Кармазін вимагає у Президента примусити Азарова повернути гроші з Кіпру

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ

КАРМАЗІН ЮРІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ

01008, м.Київ вул. Грушевського, 5
№20101230- 2 30.12.2010 р.

Президенту України

Януковичу Віктору Федоровичу

01220, м. Київ, вул. Банкова, 11

Щодо  необхідності вжиття заходів зі зменшення відтоку українського капіталу, що надасть можливість залучити  кошти для виконання соціальних обов’язків держави без проведення антиконституційних змін пенсійного законодавства України та без ліквідації всупереч ст.ст.49,53 Конституції України, закладів охорони здоров’я і шкіл, вжиття заходів із повернення офшорних коштів олігархів українському народу

В І Д К Р И Т Е     Д Е П У Т А Т С Ь К Е    З В Е Р Н Е Н Н Я

у порядку ст. 16 Закону України «Про статус народного депутата України»

Вельмишановний Вікторе Федоровичу !

Мною на Вашу адресу двічі направлялись депутатські звернення щодо необхідності вжиття заходів зі зменшення відтоку українського капіталу, що надасть можливість залучити  кошти для виконання соціальних обов’язків держави без проведення антиконституційних змін пенсійного законодавства України та без ліквідації всупереч ст.ст.49,53 Конституції України, закладів охорони здоров’я і шкіл, вжиття заходів із повернення офшорних коштів олігархів українському народу.

З аналогічними пропозиціями я звертався до Уряду України.

На даний час Кабінет Міністрів України вишукує додаткові фінансові джерела  для виконання соціальних та інших програм Уряду. З цією метою влада робить вкрай непопулярні кроки і розпочала пенсійну реформу, яка по своїй суті є антисоціальною.    Крім того, під виглядом оптимізації закриваються  заклади охорони здоров’я та освіти,  що суворо заборонено  Конституцією України.

Так, наприклад,  на Черкащині влада  планує  ліквідувати  Дубівську дільничну
лікарню Уманського району, яка обслуговує мешканців 11 навколишніх сіл.
Вказаний медичний заклад має вікову історію, відому за часів царської доби
та є місцевою історичною пам’яткою краю, закриття якого є неприпустимим
з огляду на відсутність альтернативних медичних установ поблизу
населених пунктів.
Таким чином,  конституційні права на охорону здоров’я мешканців
вказаних населених пунктів грубо порушуватимуться.

На Донетчіні влада планує закрити Кіровську центральну міську лікарню та Артемівський будинок дитини.

Місто  Кіровське має статус міста обласного значення, чисельність якого складає близько 30 тис. осіб. Медична допомога в місті надається єдиною в населеному пункті центральною міською лікарнею, структура якої: поліклініка на 300 відвідувань за зміну, стаціонар на 227 ліжок. Вказаний медичний заклад обслуговує не тільки жителів міста, а й мешканців навколишніх сіл, при цьому найближча лікарня розташована за 26 кілометрів від міста.

В Артемівському будинку дитини виховуються 50 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.  Це діти з вадами розумового і фізичного розвитку, органічними ураженнями центральної нервової системи, з яких  7 дітей зі статусом «інвалід дитинства».

Дії влади щодо ліквідації вказаних закладів охорони здоров’я та освіти  грубо суперечать вимогам ст. 49 та 53  Конституції України та збурюють суспільство.

Я пропоную Уряду залучити необхідні кошти шляхом зменшення відтоку капіталу з України, спрямувати їх до Державного бюджету України,  відмовитися від антисоціальних та непопулярних  реформ. Тобто, забрати офшорні кошти від олігархів та віддати  їх народу.

Згідно з положеннями Угоди між Урядом Союзу Радянських Соціалістичних Республік і Урядом Республіки Кіпр «Про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна» від оподаткування звільняються будь-які доходи, що виникають на території України або Кіпру, в тому числі дивіденди, проценти, роялті, доходи від відчуження майна тощо, які перераховуються з однієї країни в іншу, за винятком деяких випадків оподаткування фізичних осіб та доходів постійних представництв.

Угодою створено сприятливі можливості для резидентів України цілком легально, і без будь-якого оподаткування Україною, виводити за кордон значні суми коштів. Положення Угоди також використовуються багатьма підприємствами України для створення різних схем з мінімізації податкових зобов’язань.

Форумом фінансової стабільності розвинутих країн, створеним колишнім президентом «Бундесбанка», встановлений рейтинг офшорних зон по ступеням їхньої надійності, і у якому знаходяться країни, не тільки відсутні в переліку офшорних зон, що затверджений Кабінетом Міністрів України (окрема адміністративна одиниця Об’єднаного Королівства Великобританія нормандський острів Сарк, Ліхтенштейн, Люксембург, Мальта, Чорногорія, штати Делавер і Орегон (CША), Панама, Гватемала, Коста Ріка, Уругвай, Чилі, Бруней, Дубаї, Ліван, Малайзія, Філіппіни, але й такі, як наприклад, Швейцарія, Кіпр, Сінгапур, Гонконг тощо, з якими взагалі укладені угоди щодо уникнення подвійного оподаткування, що означає легальний дозвіл на виведення капіталу для інвестування українськими господарюючими суб’єктами в об’єкти, які знаходяться в інших країнах та офіційну державну підтримку розвитку сприятливого інвестиційного клімату не в Україні, а в цих країнах.

06.09.2010 я зареєстрував законопроект №7091 «Про денонсацію Угоди між Урядом Союзу Радянських Соціалістичних Республік і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна (щодо відміни акту, яким було створено систему вивезення грошей із СРСР через Кіпр, пограбування народів СРСР вищим керівництвом та чиновництвом КПРС та СРСР, і який, і до цього часу, спричиняє негативний вплив на податкову систему та економіку України в цілому).

24.11.2010 р. я звернувся до Вас  щодо необхідності:

1.                Скасування Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.02.2006 р. №44-р та пункту 2 його Розпорядження від 1 квітня 2005 р. №82-р, якими з переліку офшорних зон виключені Республіка Панама та Республіка Кіпр, необхідності зменшення витоку капіталу з України та включення до цього переліку інших відсутніх там офшорних зон, і за рахунок, у тому числі і цього, зменшення податкового навантаження на українських громадян та підприємців.

2.                Особистого внесення до Верховної Ради України проекту Закону України «Про денонсацію Угоди між Урядом Союзу Радянських Соціалістичних Республік і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна», або дати доручення внести такий проект Кабінету Міністрів України.

3.                Доручити Кабінету Міністрів України:

1)               провести аналіз затвердженого ним переліку офшорних зон, розширити його за рахунок офіційно визнаних у всьому світі офшорних зон, включивши до нього всі держави і території, що надають пільговий режим оподатковування й (або), що не передбачають розкриття й надання інформації при проведенні фінансових операцій (офшорні зони), одночасно вказавши повні, а не скорочені назви цих держав та територій, та подати до Верховної Ради України проекти Законів України про денонсацію Угод про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна із такими державами і територіями.

2)               надати інформацію щодо виконання Розпорядження від 18 липня 2005 р. №271-р «Про заходи щодо недопущення мінімізації податкових зобов'язань, вивезення капіталів за кордон, а також відмивання коштів через офшорні зони», у тому числі щодо необхідних змін до чинного законодавства, які будуть сприяти досягненню мети цього розпорядження.

30 грудня 2011 року мною направлено повторне звернення з аналогічним проханням.

Направлення вказаних депутатських звернень викликано необхідністю створення перешкод для неконтрольованого витоку капіталів з України до різних офшорних зон, якому сприяють рішення та бездіяльність деяких Ваших попередників, що наносить величезну фінансову шкоду економічним інтересам України та її народу.

Очевидно мої зверненні не дійшли до Вас особисто, оскільки від Глави Адміністрації Президента України С.В.Льовочкина та Прем’єр-міністра України М.Я.Азарова я отримав відповіді, в яких зазначалося, що  06 грудня 2010 року  відбулася нарада під головуванням віце-прем'єр-міністра Тігіпка С. Л., на якій доручено МЗС підготувати проект закону про денонсацію Угоди між Урядом Союзу Радянських Соціалістичних Республік і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна, прийняття якого сприятиме розв'язанню проблем, зазначених у моєму листі.

Такий підхід, на мою думку, свідчив про те, що Прем'єр-міністр України М.Я.Азаров чітко розуміє, що відмова від кіпрських офшорів не лише дасть Україні можливість отримати мільярди доларів, які українськими олігархами вивозяться за кордон, і дозволить не підвищувати пенсійний вік і податковий тиск на дрібних та середніх підприємців.

Нажаль моя радість тривала не довго.  Департамент інформації та масових комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України на офіційному сайті Уряду оприлюднив наступну заяву Прем’єр-Міністра України М.Я.Азарова: «Україна не буде в односторонньому порядку денонсувати угоду про уникнення подвійного оподаткування ні з Кіпром ні з іншими європейськими країнами, які мають офшорні зони. Уряд застосовуватиме цивілізовані механізми попередження відтоку капіталу через офшори – перш за все, стимулюватиме вкладення капіталу в Україні. Ми зараз прискоримо наші переговори, будемо шукати прийнятний вихід, і ми цей вихід знайдемо. Ми не збираємося ні з Кіпром, ні з будь-якою іншою країною розмовляти мовою погроз та ультиматумів. Іти шляхом якихось односторонніх дій наш Уряд не буде. У світі існує більше 50 офшорів, зокрема, у таких країнах, як Великобританія. Тому штучне привернення уваги до однієї країни відволікає нашу увагу від загальної проблеми взаємодії та економічних зв'язків з офшорами».

Такі розбіжності між позицією Президента та Прем’єр-міністра України мені не зрозумілі, тим більше в ситуації коли є реальна можливість залучити додаткові кошти і не проводити непопулярні для Уряду реформи.

Як зазначають автори пенсійної реформи, в результаті її проведення Урядом буде  зекономлено   1,8 млрд. грн.   Сума коштів, яка надійде до Державного бюджету  внаслідок денонсації зазначеної угоди в декілька разів перевищує вказану суму і зможе покрити дірку бюджету.

Таким чином, необхідності підіймати тарифи на комунальні послуги, підвищувати пенсійний вік, зменшувати розмір пенсії, скорочувати та ліквідовувати заклади охорони здоров’я з метою економії коштів немає. Оскільки, раціональніше було б зменшити відток українського капіталу через офшори та спрямувати вказані кошти на потреби народу.

Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтею               16 Закону України «Про статус народного депутата України»,

ПРОШУ ВАС:

1. Роз’яснити позицію Президента України щодо розбіжностей у позиціях Прем’єр-міністра України та Кабінету Міністрів України щодо необхідності припинення витоку капіталу в ці офшорні зони та шляхів цього досягнення.

2.  Оскільки в заяві Прем’єр-міністра України вже визнано, що Кіпр – є офшором, то скористатися правом, передбаченим пунктом 16 статті 106 Конституції України, і скасувати, як такі, що спричиняють негативний вплив на податкову систему та економіку України в цілому, і перекладають на плечі звичайних підприємців витрати, що можуть бути компенсовані за рахунок початку припинення витоку капіталу в ці офшорні зони:

1) пункт 2 Розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2005 р. №82-р «Про внесення змін у додаток до розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. №77» щодо виключення Панами з переліку офшорних зон;

2) Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.02.2006 №44-р «Про внесення зміни у додаток до розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. №77», щодо виключення Кіпру з переліку офшорних зон.

3. Внести до Верховної Ради України проект Закону України «Про денонсацію Угоди між Урядом Союзу Радянських Соціалістичних Республік і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна».

4. Доручити Кабінету Міністрів України:

провести аналіз затвердженого Кабінету Міністрів України переліку офшорних зон, і внесення пропозицій щодо  його розширення за рахунок офіційно визнаних у всьому світі офшорних зон та включення до нього всіх держав і територій, що надають пільговий режим оподатковування й (або), що не передбачають розкриття й надання інформації при проведенні фінансових операцій (офшорні зони), одночасно вказавши повні, а не скорочені назви цих держав та територій, та підготувати для внесення до Верховної Ради України проекти Законів України про денонсацію Угод про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна з такими державами й територіями;

5. Не допустити порушень вимог ст. 49 Конституції України, які не допускають скорочення існуючих закладів охорони здоровя.

6.  Надати інформацію щодо виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 липня 2005 р. №271-р «Про заходи щодо недопущення мінімізації податкових зобов'язань, вивезення капіталів за кордон, а також відмивання коштів через офшорні зони», у тому числі щодо необхідних змін до чинного законодавства, які будуть сприяти досягненню мети цього розпорядження.

Вельмишановний пане Президенте! Саме я є автором поправки до ст. 49 Конституції України і мені дуже прикро, що починаючи з 1996 року нікому не спадало на думку скорочувати заклади охорони здоровя, що забезпечувалось силою і авторитетом президентської, законодавчої та виконавчої  влад, правоохоронними органами.

Тільки зараз Уряд М.Я.Азарова перестав зважати на пряму заборону Конституції, згідно з якою виправити це можете тільки Ви.

Сподіваюсь на розуміння і виправлення ситуації, яка поки що не стала безнадійною.

З повагою                                                                       Юрій КАРМАЗІН

Популярность: 45% [?]