ГОЛОВА ПАРТІЇ ЗАХИСНИКІВ ВІТЧИЗНИ ЮРІЙ КАРМАЗІН: МИ НЕ ДОПУСТИМО ФАЛЬСИФІКАЦІЙ НА ВИБОРАХ

З наближенням місцевих виборів активізується і політичне життя, навіть Верховна Рада України відкрила позачергове скликання. Під час позачергового засідання  Парламенту 30 серпня  з вимогою припинити вплив силових державних структур на виборчий процес у країні до Президента України звернувся народний депутат, голова Партії захисників Вітчизни віце-прем’єр-міністр опозиційного уряду Юрій Кармазін: «Я звертаюсь з цієї високої трибуни до Президента України: не робіть цього! Дайте команду СБУ, прокуратурі, податковій займатися виключно своїми прямими обов’язками, не втручатися у формування списків, висування мерів. Такі дії вже відомі в Криму та в інших містах». Про те, як буде змінено закон про місцеві вибори, чим не задовольняє опозицію запропонований коаліцією Податковий кодекс та про деякі позитивні зміни, внесені у закон про соціальний захист населення в інтерн`ю нашому виданню розповів голова Партії захисників Вітчизни Юрій Кармазін.

— Юрію Анатолійовичу, що Ви мали на увазі, коли звертались з парламентської трибуни до Президента України з вимогою припинити перед місцевими виборами використання адміністративного ресурсу, а також тиск на мерів?

— Після обрання нового президента життя погіршилося у рази і люди це вже відчули на собі. Це пояснюється станом економіки. Зростання цін, яке відбувається мало не щодня на все – продукти харчування, комунальні послуги, проїзд у транспорті, — все це відбилося на настроях населення. Крім того, не секрет, що погіршилась ситуація з корупцією, митниця просто «лягла», податкова «роздерла» підприємства, як вовк овець. ПДВ не повертається, тобто одна п`ята частина коштів, що повинні вливатися до економіки, заморожені державою та ізольовані від людей. До того ж скрізь відбуваються беззаконня, пов`язані з виборами. Соромно дивитись, як мерів заганяють «під кришу» Партії регіонів.

— І як це робиться?

— З поважними мерами проводяться відповідні розмови представниками Служби безпеки України, МВС, прокуратури та інших силових структур, про те, що хто не з Партією регіонів, той не зможе працювати далі. Після такої психологічної обробки мери миттю  перетворюються на слухняних маріонеток. Ось чому я вніс пропозицію прибрати з закону про місцеві вибори дикунську норму, за якою територіальні комісії формуються за поданнями місцевих організацій лише політичних партій, представлених у Верховній Раді України поточного скликання. Лише ті місцеві організації партій, які зареєстровані не пізніше як за 365 днів до дня виборів, мають право висувати кандидатів на місцевих виборах. Це і те обмеження, що висунення кандидатур мерів від партій, заганяння їх під партії коаліції є дикунством на фоні подальшого зубожіння людей і пошуку політичних ворогів. А я пропоную формувати територіальні виборчі комісії за поданням, зареєстрованим у порядку, визначеному законом, у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцевих організацій політичної партії, депутатська фракція якої була створена за результатами виборів до Верховної Ради поточного скликання.

Я прямо пропоную внести зміни до Прикінцевих і Перехідних положень, де зобов’язати Міністерство юстиції України в тижневий строк після опублікування цього закону звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційних свідоцтв політичних партій, які не висували своїх кандидатів на виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом 10 років з дня їхньої реєстрації.

От тоді і припиниться розмова про те, чи 140, чи 150 політичних партій існує в Україні. Їх переважна більшість має бути ліквідована саме цим Законом у демократичний спосіб.

— Які ще зміни до закону про місцеві вибори Ви запропонували?

— Найголовніше, що я запропонував – це проводити місцеві вибори за відкритими списками. До того ж необхідно більш чітке визначення кола осіб, які мають право голосу, а також брати участь у виборах до органів місцевого самоврядування. Так, я запропонував норму, за якою до місцевих органів влади можуть бути обрані дієздатні громадяни України, які не мають у громадянства, або підданства іншої держави, або отримали дозвіл іншої держави на постійне проживання на її території чи оформили документи на виїзд на постійне проживання за межі України. Аналіз, який ми маємо, дозволяє сказати, що сьогодні таких людей з подвійними громадянствами надзвичайно багато, особливо в прикордонних регіонах. Також я запропонував включати кандидатів до територіальної виборчої комісії за результатами жеребкування, що проводиться виборчою комісією, яка формує склад відповідної територіальної виборчої комісії не пізніше як на другий день після дня виборів.

Потребує уточнення і роз’яснення обов’язок органів, які беруть участь у виборчому процесі, прискорювати інформування учасників виборчого процесу і суспільства в цілому і, в першу чергу, через веб-сайти, щоб зменшувати витрати на його проведення.

Також мною запропоновано зміни, які передбачають, що голова, заступник та секретар територіальної виборчої комісії мають призначатися від різних суб’єктів подання місцевих організацій партій, щоб не було ніякої узурпації однієї партії. Це має бути чітко передбачено, що це мають бути і представлені у Верховній Раді, і не представлені у Верховній Раді самостійними фракціями або фракції у блоці із іншими партіями.

Нагадаю, що ті пропозиції, які внесли «регіонали» до закону про місцеві вибори, раніше були запропоновані мною ще до другого читання, але ж були відхилені. Більш того, я стверджував, що це принципові питання, і продовжую на цьому наполягати. Я вніс ще один альтернативний закон, в якому говорю про відкриті партійні списки. Що це означає? Люди своїм голосуванням повинні підтримувати того чи іншого кандидата і визначати його роль та місце у виборчому списку. Саме люди. Це і буде пряме виборче право, яке передбачає Конституція.

— Ви запропонували скасувати постанову про прийняття проекту Податкового  кодексу. Чому?

— Проект Податкового  кодексу має бути розроблений на основі нового бюджету. А запропонований Податковий кодекс абсолютно незрозумілий. Нездатність віце-прем`єр-міністра Сергія Тигіпка, міністра економіки Василя Цушка та міністра фінансів Федора Ярошенка адекватно відреагувати навіть на власні помилки, що були внесені до цього кодексу, а також спроби перекласти відповідальність на весь Кабмін, замість того, щоб піти у відставку, викликають обурення. Очевидно, це також буде оцінено виборцями.

Тому Парламент повинен повернути проект Податкового кодексу до Кабміну, аби той зміг внести оновлену версію. Я вважаю, що нищівна критика проекту під час його обговорення у Верховній Раді України, і те, що до законопроекту 144 народними депутатами України було внесено більш ніж 8356 поправок, примушує винести цей проект на всенародне обговорення. Той варіант від уряду Азарова, що роздали міністрам, вони навіть не читали.  Кодексу не існує в природі. Крім того, закон уряду не заслуговує уваги, бо то кодекс для великого бізнесу, а нам зараз треба рятувати малий і середній.

— Парламентська коаліція відмовилася вводити мораторій на підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги і цін на газ. Це йде всупереч передвиборчим обіцянкам влади.

— Незважаючи на передвиборні обіцянки, владна коаліція прийняла рішення щодо підвищення цін на житлово-комунальні послуги. При цьому ростуть борги з виплат заробітної плати, пенсій, стипендій, коштів. До того ж Національний банк України незаконно ввів мораторій на виплату вкладникам депозитних рахунків та інших грошових виплат населенню, що грубо порушує Конституцію України. Між тим, я пропонував встановлення оплати за житлово-комунальні послуги, в тому числі  за газ, та пічне паливо в розмірі 10 відсотків від середньомісячного сукупного доходу сім`ї. На фоні суцільного зубожіння населення перед зимовим сезоном це б значно полегшило життя людей.

Щоб люди кожні півроку не бігали по владним кабінетам, збираючи довідки для оформлення субсидій, я пропонував запровадження спрощеної системи призначення житлових субсидій. З відомостей про призначення таких субсидій можна сворити базу данних і розмістити її на офіційних веб-сайтах уряду та відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади та самоврядування в усіх регіонах.

Я вважаю, що Кабмін терміново повинен зобов’язати всіх постачальників енергоресурсів і комунальних послуг (а це і тепло, і газ, а також гаряча і холодна вода) встановити лічильники за свій рахунок. І ці лічильники мають бути вітчизняного виробництва. Крім того, необхідно невідкладно зобов’язати Міністерство промисловості забезпечити випуск цих лічильників, його встановлення в максимально короткий термін. Це буде сприяти економії бюджетних коштів, зменшенню заборгованості серед населення і буде сприяти боротьбі з корупцією, яка є в цій галузі.

Запровадження законопроекту дасть змогу зекономити кошти громадян та сприятиме зменшенню заборгованості населення з оплати житлово-комунальних послуг.

Від.ред. 30 серпня, під час позачергового засідання Верховної Ради парламентарі 256 голосами включили в Постанову «Про  соціальний захист населення» пропозицію народного депутата, Голови Партії захисників Вітчизни Юрія Кармазіна доручити Кабміну вирішити питання установлення лічильників власного виробництва для обліку енергоносіїв.

Віра Величко

Популярность: 28% [?]