Ю.Кармазін запропонував обмежити місця для паління

Проект Тетяни Бахтеєвой та Юрія Кармазіна зможе захистити здоров'я громадян від результатів вживання тютюнових виробів.

Внесений 29.06.2010 до Верховної Ради законопроект №6595 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо захисту здоров'я громадян від результатів вживання тютюнових виробів) став черговим кроком на шляху реального захисту громадян України від результатів вживання тютюнових виробів.

Палити тютюнові вироби в разі прийняття закону можна буде лише у місцях, що визначені для паління.

Внаслідок недостатньо точно визначених обмежень для тих, хто вживає тютюнові вироби, здоров’ю мільйонів людей щодня наноситься шкода від уживання тютюнових виробів особами, які роблять це в присутності людей, які не палять.

На відміну від країн Європейського Союзу, де встановлено, як, наприклад, у Королівстві Нідерланди, що вживати тютюнові вироби можна лише в тих місцях, де на це надано дозвіл, в Україні ж навпаки — палити можна всюди, де відсутній знак про заборону палити.

Паління на зупинках громадського транспорту, із подальшим входом до цього транспорту й видиханням у його салоні тютюнового диму, від тільки, що викинутої на дорогу цигарки, стало нормою поведінки, і це кожен з тих, хто користується громадським транспортом, бачить щодня.

Держава, вводить обмеження щодо віку плоду, після досягнення якого жінці заборонено проводити штучне переривання вагітності, і в той самий час, відсутня заборона паління вагітними жінками, і тими, які кормлять грудних дітей. Хоча це паління наносить шкоду дитині, а потім і державі, яка вимушена витрачати кошти на лікування дитини, яка хворіє внаслідок того, що її мати палила під час вагітності чи годування її груддю.

Одночасно із цим відсутня заборона повнолітнім особам палити в присутності неповнолітніх, у тому числі і їхнім батькам, а також паління тютюнових виробів у своїх приватних помешканнях, об’єднаних єдиною вентиляційною системою та на відкритих балконів, з порушенням прав інших людей, які живуть поруч, на повітря, чисте від тютюнового диму. Кожен хоч раз був свідком випадку, коли люди, які не курять, вимушені закривати вікна, оскільки почав курити сусід, який живе поверхом нижче, на сусідньому балконі, чи в туалеті, який має спільну вентиляційну систему з квартирою сусідів, що не курять.

Виникає й необхідність уточнення характеристик місць громадського користування. На сьогодні абзацом першим частини 1 статті 1 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» передбачено що «громадське місце — частина (частини) будь-якої будівлі, споруди, яка доступна або відкрита для населення вільно, чи за запрошенням, або за плату, постійно, періодично, або час від часу, у тому числі під'їзди, а також підземні переходи, стадіони;». Користуючись цим люди вживають тютюнові вироби на транспортних зупинках і біля них.

У той же час відсутній штраф за паління на борту повітряних суден, незважаючи на ту небезпеку, яку може становити це правопорушення.

Відсутність жорсткої заборони на рекламування тютюнових виробів, дуже легко дозволяє оминати інші м’які заборони їхньої реклами. І тому, навіть після заборону стендів із рекламою тютюну, реклама з’являється вже на величезних щитах-вітринах тютюнових кіосків у центрі міста та біля транспортних вузлів, якими користуються й неповнолітні, що йдуть у навчальні заклади або з них.

Так само майже біля всіх касових апаратів у звичайних магазинах і супермаркетах знаходяться рекламні вітрини із цигарками, які, начебто, не повинні бути доступними неповнолітнім через телебачення чи рекламні стенди.

Реклама тютюнових виробів розповсюджується у виданнях, до яких має вільний доступ неповнолітні.

Не врегульовано й питання реклами тютюнових виробів у мережі Інтернет.

Частиною 8 статті 22 Закону України «Про рекламу», оприлюдненого за №270/96-ВР ще 3 липня 1996 року, встановлено, що «рекламодавці алкогольних напоїв та тютюнових виробів зобов'язані в порядку, передбаченому законами України, спрямовувати на виробництво та розповсюдження соціальної реклами щодо шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем не менше 5 відсотків коштів, витрачених ними на розповсюдження реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв у межах України. Розпорядники цих коштів щоквартально оприлюднюють звіт щодо їхньго використання.».

Але всі ці роки Держспоживстандарт, Міністерство економіки України та Міністерство фінансів України не мали і не мають жодної інформації про оприлюднення таких звітів.

Внаслідок неприйняття до цього часу Законів України про внесення змін до Закону України «Про систему оподаткування» (щодо збору на виробництво і розповсюдження соціальної реклами щодо шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем) та Закону України «Про збір на виробництво і розповсюдження соціальної реклами щодо шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем», виробники тютюну продовжують ігнорувати вищезазначені норми.

Популярность: 53% [?]