Громадяни потребують поліпшення якості послуг, особливо в комунальній сфері


15 березня 2010 року Голова Держспоживстандарту України, Голова Секретаріату Партії захисників Вітчизни Лариса Лосюк провела прес-конференцію з нагоди Всесвітнього дня прав споживача.

Вперше чотири основні права споживача були проголошені майже півстоліття тому.

За ініціативою Всесвітньої організації союзів споживачів щороку визначається тема Всесвітнього дня прав споживача, яка стає пріоритетною темою року. 2010 року Всесвітній день прав споживача проводиться під гаслом: „Наші кошти – наші права”. Мабуть, неможливо знайти актуальніше питання щодо захисту споживчих прав наших громадян в умовах фінансово-економічної кризи. Адже саме під час скрути люди більше заощаджують, ретельніше планують свої витрати, відмовляють собі в багатьох речах. Тому логічно, що за свої кошти вони повинні отримувати якісну і, головне, безпечну продукцію.

Проте, сьогодні все ще трапляється, що споживач отримує товар чи послугу неналежної якості. Протягом 2009 року фахівці Держспоживстандарту перевірили близько 45 тис. суб’єктів господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг. Порушення виявлені у 89% перевірених підприємств. У цілому в торговельній мережі було перевірено продукції на загальну суму понад 303 млн. 500 тис. грн. Через невідповідність було забраковано та заборонено до реалізації товарів та послуг на суму понад 101 млн. грн., тобто близько 33%.

У цілому протягом минулого року Держспоживстандарт України та його територіальні управління у справах захисту прав споживачів отримали понад 31 тис. звернень та скарг громадян. Із них майже 36% припадає на неналежну якість послуг; близько 35% – на якість непродовольчих товарів; 5,4% – на якість продовольчих товарів; 1,6% – на порушення у сфері громадського харчування. 22% – стосувались інших питань.

Найбільше споживачі скаржились на неякісні послуги. При цьому більшість цих скарг стосувалась житлово-комунальних послуг, зокрема, послуг з утримання житлових будинків та прибудинкових територій. Йдеться про нарахування сум за оплату житлово-комунальних послуг, що взагалі не були надані або були виконані неякісно.

У цілому за результатами розгляду скарг та звернень споживачів до Держспоживстандарту протягом минулого року 76% вимог споживачів були задоволені. За придбання неякісної продукції 2009 року фахівці Держспоживстандарту України допомогли повернути споживачам близько 9,1 млн. грн.

За результатами перевірок торік до адміністративної відповідальності притягнуто понад 39 тис. осіб, на яких накладено адміністративні стягнення на загальну суму понад 5,5 млн. грн. До підприємств, на яких виявлено порушення, застосовано адміністративно-господарські санкції на суму понад 18 млн. грн.

Наприкінці заходу Голова Держспоживстандарту України побажала всім бути споживачами лише якісної продукції.

Лариса Ільчук

Популярность: 44% [?]